قطعیت رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات 1400 !

در حالی که خبرها از مذاکرات در سطوح بالای نظام برای تایید صلاحیت علی لاریجانی حکایت داشت، رئیس پیشن مجلس نهایتا از سوی شورای نگهبان برای نامزدی در انتخابات 1400 رد صلاحیت شد.

به گزارش رکنا، در شرایطی که نام علی لاریجانی در لیست هفت نفره ای که شب گذشته به عنوان فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ها منتشر شد، به چشم نمی خورد، امروز در فهرست رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور نیز نام علی لاریجانی قرار نگرفته است و به این ترتیب باید رد صلاحیت رئیس پیشین مجلس در انتخابات 1400 را قطعی دانست.

لاریجانی که از سال 87 تا 99 به مدت 12 سال ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته، دانش‌آموخته کارشناسی علوم رایانه از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه از دانشگاه تهران است. او در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۹ با حکم رهبر معظم انقلاب به سمت مشاور رهبری و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد.

لاریجانی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۱ رئیس واحد مرکزی خبر صدا و سیما بود و از ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۲ معاون امور مجلس وزیر کار و امور اجتماعی و در سال ۱۳۶۲ نیز برای مدتی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر پست، تلگراف و تلفن بود.

رئیس پیشین مجلس از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت سپاه پاسداران را برعهده داشت و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ به عنوان جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد. لاریجانی در دولت پنجم، از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و برای مدت بیش از یک دهه، در فاصله سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت.

لاریجانی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کرد. وی که از ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ در دوره هشتم ریاست و نمایندگی قم در مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ نامزد نشد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟