فریدون عباسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد + فیلم
حجم ویدیو: 2.23M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18

انتخابات 1400 در تاریخ 28 خرداد سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار رکنا، دکتر فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و  رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کرد.

فریدون عباسی

فریدون عباسی دوانی، 63 ساله و متولد آبادان است که البته اصالت او به کازرون بازمی‌گردد، اما خانواده او به خوزستان مهاجرت کرده بودند. او از جمله دانشمندان هسته ای برجسته کشور است که زمانی در سپاه پاسداران عضویت داشت و در جنگ تحمیلی شرکت کرده است. او هم‌اکنون به عنوان نماینده حوزه انتخابیه کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم حضور دارد و رئیس کمیسیون انرژی مجلس است. عباسی در میان سال های 89 تا 92 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بود.

عباسی دانش‌آموخته دکتری فیزیک هسته‌ای از دانشگاه شهید بهشتی و رئیس گروه فیزیک دانشگاه امام حسین (ع) و عضو شورای مرکزی انجمن هسته‌ای ایران است. او در سال 1386 از سوی شورای امنیت سازمان ملل تحریم شد و در سال 1389 همزمان با شهید مجید شهریاری، دیگر دانشمند هسته‌ای ایران، هدف ترور نافرجام قرار گرفت و البته پس از همین ترور بود که توسط محمود احمدی نژاد به ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب شد.

فریدون عباسی از جمله منتقدان دولت روحانی و مخالفان برجام است که در انتخابات مجلس دهم در فهرست ائتلاف اصولگرایان قرار گرفت، اما از راهیابی به مجلس بازماند. اما در انتخابات مجلس یازدهم موفق شد از حوزه انتخابیه کازرون و کوه‌چنار با رأی مردم به نمایندگی مجلس برسد و ریاست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را عهده دار شد. او در 8 اردیبهشت با شعار «دولت نخبگانی؛ بازگشت به مردم» برای انتخابات 1400 اعلام کاندیداتوری کرد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟