حجم ویدیو: 1.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44

به گزارش رکنا، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ویژه‌برنامه «انقلاب اسلامی و تعامل با دنیا» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: رابطه با آمریکا به معنای قبول‌کردن سیاست‌های آمریکا نیست. رابطه با آمریکا می‌تواند برای ما مفید باشد. این‌که گفته می‌شود برجام موفق نبوده است درست نیست و برجام تاکنون موفق بوده است.

مطهری همچنین درمورد مذاکرات برجامی گفت: چرا ما از این‌که بگوییم رهبری دستور مذاکره داده است وحشت داریم؟! شروع مذاکره با اجازه حضرت آقا و رهبری بود و در اوایل شروع مذاکره هیچ پیش‌شرطی نگذاشته بودند.

مطهری درمورد مناسبت سیزده آبان گفت: من تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را از همان ابتدا کار درستی نمی‌دانستم. البته شاید گرفتن لانه برای یک هفته و برای به دست آوردن مدارک و اسناد بد نبود اما طولانی‌کردن گروگان‌گیری کار اشتباهی بود و از ما در جهان چهره‌ای مثل داعش امروز نشان داد. بعد از تسخیر لانه جاسوسی بود که صدام هم به ایران حمله کرد و هیچ کس به ایران کمک نکرد، چرا که ایران جلوه وحشیانه‌ای بین کشورهای دیگر پیدا کرده بود.

وی افزود: من شک ندارم اگر پدرم، شهید مطهری، زنده بود، این اجازه را نمی داد که لانه جاسوسی را تسخیر کنند و به نظر من تسخیر آن هیچ ضرورتی نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره ادامه مذاکرات گفت: امروز وقت مناسبی برای مذاکره نیست، چرا که در موضع بالا نیستیم و ممکن است عزت ما پایین بیاید.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش درمورد سپاه پاسداران گفت: در زمان صلح اگر مردم و نهادها از عهده پروژه‌ای برنیایند باید به نظامی‌ها داده شود، نه این‌که سپاه در هر مسئله‌ اقتصادی وارد شود. این به نفع کشور نیست. امام نیز بارها سپاه را از دخالت در سیاست و اقتصاد منع کرد و فرمود که از کار نظامی خود عقب می‌مانند. به نظر من این که کارهای اقتصادی را به سپاه بسپاریم کار اشتباهی است.

علی مطهری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره تناقض صحبت‌هایش در مصاحبه با روزنامه ایران درباره دخالت سپاه در امور اقتصادی با نظرات آقای جهانگیری در آبان ۹۷ مبنی بر این‌که سپاه در پروژه‌های عمرانی صرفاً کارگزار و تحت نظارت و درخواست دولت است، گفت: آقای جهانگیری حرفی برای خودشان می‌زنند! سپاه در امور اقتصادی دخالت می‌کند، با این که امام بارها نظامیان را از دخالت در اقتصاد منع کرد.

همچنین در ادامه پرسش و پاسخ، دانشجویان خطاب به آقای مطهری گفتند: شهید مطهری در مقابل منافقین بود، اما شما چقدر مقابل منافقین هستید؟ علی مطهری در پاسخ دانشجوی بسیجی گفت: فعلا من مقابل شما هستم!

یکی از دانشجویان خطاب به اقای مطهری گفتند امروز روز سیزدهم آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی است، در حالی که شما هم‌رزمان خود را در روز سیزدهم آبان با چهره داعشی خطاب می‌کنید، چه اتفاقی افتاده است که بعد چهل سال، دانشجویان آن روز مواضعشان تغییر کرده است و به آرمان‌ها پشت کرده‌اند؟

این دانشجو در سوال دوم پرسید: شما طی اظهاراتی پس از فتنه ۸۸ مجلس وقت را ناقض حقوق ملت خطاب کردید، اما مجلس دهم که در پی تصویب لوایح استعماری CFT و FATF است را ناقض حقوق ملت نمی‌دانید؟

وی در جواب گفت: من به آن‌ها کاری ندارم و تسخیر لانه جاسوسی اشتباه بوده است.

یکی از دانشجویان در جریان تناقضاتی که در صحبت‌های مطهری بود گفت: آقای مطهری لطفاً قرص ضدفراموشی به‌همراه داشته باشید.

مطهری در پاسخ گفت: من هم برای شما قرص ضدبارداری دارم!

در آخر برنامه دانشجویان گفتند ما قصد داشتیم این روز را به شما تبریک بگوییم، ولی نمی‌گوییم. علی مطهری هم در پاسخ گفت: من هم می‌خواستم از شما تشکر کنم ولی نمی‌کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟