تشخیص شیزوفرنی از روی تست خون

شیزوفرنی یک بیماری روانی است. تشخیص شیزوفرنی بسیار مهم است. تست خون ساده برای تشخیص شیزوفرنی ابداع شده است. پژوهشگران یک تست خون ساده را طراحی کردند که قادر به تشخیص اختلال شیزوفرنی (جنون جوانی) است.

به گزارش رکنا، محققان می‌گویند شیزوفرنی یکی از اشکال جدی و خطرناک از بیماری‌های روانی است که با این تست خون می‌توان آن را زودتر تشخیص داد. مهمترین علائم این اختلال افکار توهمی و غیر واقعی است.

محققان می‌گویند این بیماری روانی هم اکنون میلیون‌ها نفر را در جهان گرفتار کرده است.

شیزوفرنی فقط مغز را گرفتار نمی‌کند

سلیا هنری آرنائود سردبیر اصلی مجله «اخبار شیمیایی و مهندسی» که هفته نامه انجمن شیمی آمریکاست، با انتشار این گزارش خاطرنشان کرده است: این آزمایش بخشی از یک بحث گسترده در زمینه تشخیص این اختلال روانی است که طی آن دانشمندان تلاش کردند از سلول‌های غیر مغذی برای بررسی شیزوفرنی استفاده کنند و هدف آنها از این کار تولید تست‌های تشخیص جدید بوده است.

وی تاکید می‌کند شیزوفرنی فقط مغز را گرفتار نمی‌کند بلکه در این بیماری مقادیر غیر طبیعی از پروتئین‌های خاص در سایر قسمت‌های بدن نیز مشاهده می‌شود.

این پژوهش که از سوی دانشمندان انگلیسی انجام گرفته نشان می‌دهد 40 درصد از تغییرات شیمیایی در مغز بیماران شیزوفرنی در سایر بخش‌های بدن آنها نیز بروز می‌کند.

کدخبر: 702215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟