ژیمناستیک یک غاز در آسمان + عکس

یک غاز در طول پرواز در آسمان حرکات عجیبی از خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش رکنا ، تصویری غیرعادی از یک غاز در فضای مجازی غوغایی به پا کرد و پرواز عجیب این پرنده باعث شد تا نظرات همه کاربران به این تصویر عجیب جلب شود. عکاس این تصویر، وینسنت کورنیلیسن است که تصویری از غاز پازرد قهوه ای-خاکستری که در حال پرواز در نزدیکی شهر آرنهم در هلند بوده، گرفته است. در این تصویر بدن غاز وارونه است و سرش را به عقب چرخانده است. مورد نگران کننده‌ای وجود ندارد و اتفاقی هم برای غاز رخ نداده و فقط کمی حال ناموزون دارد.

کورنیلیسن گفت: "من دیدم که یکی از غاز‌ها به طور غیرمعمول در حال پرواز است و از چیزی که دیدم تعجب کردم. این صحنه بسیار شگفت انگیز بود و من تا به حال ندیده بودم که یک غاز روی هوا معلق بزند. من معمولا برای عکاسی به طبیعت می‌روم، اما تاکنون چنین چیز عجیبی را ندیده بودم. من تاکنون چندین بار پرواز غاز‌ها را دیده بودم، اما چنین کاری از آن‌ها بعید بود، در ابتدا فکر کردم شاید باد باعث این اتفاق بوده، ولی اینطور نبود. "

حرکت عجیب غاز حین پرواز

کارشناسان علت این نوع پرواز را قیقاج رفتن نامیدند و گفتند که روشی غیرمعمول است که توسط برخی از پرندگان برای کاهش سرعت حین پرواز انجام می‌گیرد. یکی از استادان دانشگاه هم این حرکت را تایید کرد و گفت که وارونه شدن پرنده موجب می‌شود فشار روی بال‌های او کم بشود. پرنده شناس دیگری هم گفت که این نوع پرواز ممکن است نوعی خودنمایی در برابر غاز‌های دیگر باشد و هردو دلیل برای رخ دادن این ماجرا درست است.

گفتنی است که وینسنت کورنیلیسن این تصویر را مارس سال گذشته ثبت کرد و انتشار دوباره آن در شبکه‌های اجتماعی به دلیل برگزاری مسابقه عکاسی در کشور هلند بوده است.

کدخبر: 711183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟