مراقبت های قبل از ارتودنسی را بشناسید

دکترلیلا یزدانی دماوندی، عضو انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، در گفت وگو با مهر، به ارتباط بین درمان های ترمیمی و ارتودنسی اشاره کرد: بین درمان های ارتودنسی و ترمیمی همانند تمام درمان های دیگر دندانپزشکی، ارتباط نزدیک و تنگاتنگی وجود دارد. بیشتر بیماران که نیازمند انجام درمان های ارتودنسی هستند، قبل از شروع درمان مورد معاینه متخصصان ترمیمی قرار می گیرند و تمام پوسیدگی های دندانی قبل از شروع درمان ارتودنسی ترمیم می شود و بهداشت دهان و دندان بیمار به حد قابل قبولی ارتقا پیدا می کند و توصیه های لازم درباره مراقبت دندانی و رعایت بهداشت دهان و دندان به بیمار داده می شود.

درمان های ارتودنسی، در صورتی که بیمار نکات لازم را رعایت نکند خطر پوسیدگی های دندانی را افزایش می دهد و مشکلات بعدی را برای بیمار ایجاد خواهد کرد.

بعد از انجام درمان ارتودنسی، در بسیاری از موارد بیماران نیازمند درمان های ترمیمی و زیبایی هستند تا به نتایج دلخواه خود برسند؛ به بیان دیگر با انجام همزمان ارتودنسی و درمان ترمیمی و زیبایی، نتیجه دلخواه بیمار حاصل می شود. به عنوان مثال در مواردی که بیمار دندان های لترال میخی شکل دارد یا در مواردی که فاصله بین دندان ها با ارتودنسی به طور کامل بسته نمی شود یا در مواردی که اندازه و فرم دندان ها و رنگ آنها مطلوب نیست بعد از انجام درمان ارتودنسی، بیمار به متخصص ترمیمی ارجاع داده می شود و با انجام درمان های محافظه کارانه ترمیمی و زیبایی، این مشکلات برطرف خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟