قمه‌کشی برای یک وعده مواد کشیدن / در مشهد رخ داد

 برایشان فرقی نمی کرد، طعمه شان مرد باشد یا زن، نوجوان باشد یا جوان، پیر باشد یا ناتوان. همین که یک گوشی تلفن همراه در دستش داشته باشد و از قضا در حال عبور در یک کوچه خلوت هم باشد، این یعنی سوژه ای دست یافتی برای پهن کردن سورو سات شب نشینی ‌های دودزده‌شان. شب نشینی هایی که ماحصلش نقشه های شومی بود و به خیابان ها و کوچه های خلوت شهر مشهد منتهی می گردید و با جیغ کش دار و داد و فریادهای شهروندان توأم می شد. گوشی های تلفن همراهی که در این نقشه ها به چنگ 2دوست سارق می افتاد و بعد هم با چند پُک دود غلیظ مواد از ریه هایشان به آسمان می رفت و تمام. حال فرقی نمی کرد که آن مال باخته بخت برگشته با قرض و قوله این گوشی را خریده باشد یا قسط و وام. مهم بساطی بود که باید هر شب زغال و تلخه اش می رسید.

پرسه زنی سارقان در بولوار شهید کامیاب

به گزارش رکنا، گزارش مردمی یکی پس از دیگری به پلیس اعلام می شد و تا مأموران خود را به صحنه های جرم برسانند، سارقان به همراه موتورسیکلتشان از محل دور و ناپدید شده بودند.

البته مجریان قانون هم دست روی دست نگذاشتند و بعد از گشوده شدن 2پرونده مشابه مجدانه پای کار آمدند تا هرچه زودتر دست این مجرمان خطرناک را برای قانون رو کنند. در این بین شاکیانی هم وجود داشتند که از سوی متهمان هدف زورگیری با قمه قرار گرفته و گوشی تلفن همراه خود را به سارقان داده بودند.

هرچه بود و نبود در این پرونده ها که متهمانش 2جوان موتورسوار بودند باید مورد بررسی قرار می گرفت تا به سرعت این افراد به دام بیفتند. در این بین تصاویر یکی از دوربین های مداربسته هویت متهمان را برای مأموران کلانتری یازدهم مشهد که مأموریت رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشتند، فاش کرد و طولی نکشید که منابع اطلاعاتی این مجموعه انتظامی از رؤیت متهمان در بولوار کامیاب مشهد خبر دادند.

رها کردن مدارک جرم

تیم های گشت نامحسوس به محل اعزام شدند و طولی نکشید که مأموران به نزدیک 2جوان موتورسوار رسیدند. آن ها همان متهمانی بودند که مأموران از چندی قبل در پی دستگیری شان برآمده بودند.

در این میان متهمان یکی دیگر از نقشه های شوم خود را عملی کردند که از نگاه پلیس مخفی نماند و بلافاصله تیم نامحسوس کلانتری شهید آستانه پرست وارد عمل شدند. سارقان که حالا متوجه حضور پلیس در نزدیکی خود شده بودند موتورسیکلتشان را رها کردند و با پای پیاده به دل کوچه ها زدند تا خود را مخفی کنند. در این تعقیب و گریز متهمان برای اینکه به ظاهر مدرکی علیه شان نباشد یک قبضه چاقوی بزرگ و یک دستگاه گوشی تلفن همراه تازه سرقت شده را در میان راه انداختند اما بعد از مسافتی کوتاه مأموران این افراد را دستگیر کردند.

اعتراف به 15 فقره سرقت

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دیگر ابعاد این پرونده سرقت های خشن گفت: متهمان ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبودند اما از آنجا که مأموران در زمان ارتکاب جرم شاهد سرقت این افراد از یک عابر پیاده بودند، این سارقان به ناچار به حرف آمده و بزه انتسابی خود را پذیرفتند.

به گفته سرهنگ حسین دهقانپور متهمان تاکنون به 15 فقره گوشی قاپی در هسته مرکزی شهر مشهد اعتراف کرده اند. علاوه بر این مشخص شد که سارقیان به دام افتاده، دقایقی قبل از دستگیری در منطقه عبدالمطلب گوشی تلفن همراه فردی دیگر را هم سرقت کرده بودند. متهمان در اظهارات خود مدعی شدند که گوشی های سرقتی را برای تأمین هزینه مواد مخدر و نیز با قیمتی پایین به یک تبعه خارجی می فروخته‌اند.

بنا بر اعلام رئیس پلیس مشهد تحقیقات برای شناسایی این مال خر خارجی ادامه دارد و متهمان نیز برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفته‌اند.

کدخبر: 710911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟