تشکیل کمیته ویژه برای بررسی خودکشی سریالی سه رزیدنت در وزارت بهداشت / جانباختگان دو مرد و یک زن

"خودکشی سریالی رزدینت ها فاجعه ای دردناک است." این خبر کوتاه وتلخ توسط تیم های پزشکی در فضای توئیتری و کلاب هاوس مطرح شد.

علت مرگ پشت سر هم  رزیدنت ها  در دست بررسی است

حسین کرمانپور - مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران در همان روز های اول مطرح شدن این خبر در خصوص خبر مرگ های سریالی رزیدنت ها به خبرنگار اجتماعی رکنا چنین گفت: "هنوز اطلاعات دقیقی تکمیل نشده است. تحقیقات در خصوص این مرگ ها در دست بررسی است."

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی مرگ های مشکوک رزیدنت ها در وزارت بهداشت

دکتر حسین کرمان‌پور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا امروز ( شانزدهم اردیبهشت ماه) در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین مراحل بررسی بر روی پرونده مرگ  مشکوک سه رزیدنت ( دو مرد و یک زن ) به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: کمیته سلامت روانی اجتماعی به ریاست دکتر احمد حاجبی در وزارت بهداشت بررسی بر روی این پرونده را آغاز کرده اند.

دکتر کرمانپور با تاکید بر اینکه در این کمیته علت رسیدن این سه رزیدنت به مرحله خودکشی در دست تحقیق و بررسی است افزود: وضعیت روحی خانواده جانباختگان در حال حاضر بسیار مهم است . یکی از این قربانیان چند ماه قبل شوهرش را از دست داده بود. دو رزیدنت دیگر نیز علت رسیدن به خودکشی آنها قابل تامل است.

بررسی علت افزایش خودکشی دانش آموزان در دوره کرونا

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در مورد میزان توجه جامعه روانپزشکی و روانشناسی به حمایت روانی کادردرمان در این روزهای سخت کرونایی چنین توضیح داد: کمیته سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت با مسئولیت دکتر نوربالا با این هدف ، از هشت ماه قبل کار کمک برای نگهداشت آرامش روان کادردرمان را آغاز کرده اند.  این کمیته در این روزها آسیب های روانی جامعه را تحت رصد قرار داده است و سعی برای درمان آن دارد . در همین کمیته بررسی ها در خصوص افزایش آمار خودکشی دانش آموزان نیز در حال بررسی است.

بسته شدن کرونایی مدارس و دور ماندن دانش آموزان از مدرسه باعث شده است که انرژی هایی که در این سن باید در  تحرک و جنب و جوش ها در کنار هم سن و سال ها  تخلیه شود ، نشود و به عوارض دیگری و آسیب های روحی دیگر رسیده است که باید برای آن راه گذر و مهار آسیب پیدا کرد که دراین کمیته در دست بررسی است.

راه کاهش آمار خودکشی

دکتر کرمانپور در مورد علت افزایش آمار خودکشی ها و راه کاهش این آمار با توجه به شرایط حاکم برجامعه گفت: علت چند وجهی است . پزشکی به این افزایش آمارها با یک دلیل نگاه نمی کند و علل را عامل رشد این آمار می داند.  نمی توان تنها به اقتصاد یا کرونا یا دلایل تکی در این خصوص اشاره داشت و تاکید کرد که مجموعه ای از عوامل باعث بروز این افزایش آمارها در هر کجای دنیا است.

وی تاکید داشت : راه حل کاهش آمار خودکشی یک شبه ایجاد نمی شود همانطور که کسی که اقدام به کشتن خود می کند نیز یک شبه به این اقدام و اجرای آن نمی رسد. باید چند نهاد در کنار هم و با همراهی هم برای کاهش آسیب های اجتماعی که بسیار حائز اهمیت هم شده اند تلاش کنند و جدی هم تلاش کنند.

 

 

 

 

 

کدخبر: 684940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟