آخرین وضعیت مناطق زلزله زده سی سخت/ غذا هست، چادر و محل اسکان نیاز است + فیلم
حجم ویدیو: 3.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31

زلزله ای به بزرگی 5.6 دهم ریشتر، ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه، چهارشنبه شب شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شجاعت پیروزه- رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد- در تشریح کمک رسانی ها به منطقه زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: ساعت 10 شب بود که این اتفاق رخ داد که تقریباً یکساعت بعد از حادثه سازمان های مردم نهاد در منطقه زلزله زده حضور پیدا کردند. از نظر خسارت مالی متاسفانه خسارات زیادی به خانه ها و واحدهای مسکونی در حاشیه و مرکز شهر زده شده است.

پیروزه گفت: ارگان هایی چون فرمانداری، استانداری، هلال احمر و سپاه و بسیج در این منطقه حضور پیدا کرده اند. سازمان های مردم نهاد هم اکنون در حال اراه مشاوره های روان شناسی به مردم هستند. همچنین وزیر محترم راه و شهرسازی و استاندار و نمایندگان مجلس در مناطق آسیب دیده حضور دارند.

رئیس سازمان مردم نهاد آوای امید در بیان وضعیت اسکان مردم زلزله زده ابراز داشت: در حال حاضر به تعدادی از مردم چادرهایی داده شده و چادرهای اسکان ضروری بیشتری نیز در راه است. نیاز مردم محل اسکان در سرما است .

زهرا روانگرد، دبیر مجمع سازمان مردم نهاد دلهای پاک دنا نیز در تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده سی سخت و دنا به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: سازمان های مردم پس از یکساعت از وقوع حادثه در مناطق آسیب دیده حضور یافتند و در بحث امدادرسانی، نصب چادر، ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره، تهیه غذا و پخت نان به مردم کمک کردند.

روانگرد ادامه داد: مردم منطقه به صورت خودجوش به پخت نان گرم و غذا اقدام کردند. مدیرکل وزرات ورزش و جوانان و سپاه کمک های زیادی در مدت اخیر انجام دادند. استانداری نیز 5000 پرس غذا به صورت روزانه در دانشگاه دولتی یاسوج برای مردم آماده می کند. متاسفانه خانه های زیادی در این زلزله آسیب دیدند اما خوشبختانه از نظر جانی تلفاتی نداشتیم، فقط تعداد کمی از افراد آسیب دچار آسیب دیدگی شدند که در مراکز بهداشتی و درمانی در حال مداوا هستند.

این فعال سازمان مردم نهاد در یاسوج ابراز داشت: نماینده مردم سی سخت و وزیر راه و شهرسازی نیز هم اکنون در مناطق آسیب دیده حضور دارند. در بحث اسکان نیز مقداری نیاز به چادر بود که ظاهراً در حال ارسال این اقلام به منطقه هستند. اکنون تالارهای فلزی نصب شده است که با توجه به برودت هوا مردم بتوانند در آن اسکان اضطراری داشته باشند. علاوه بر این ها خدمات مشاوره ای و روان شناسی برای سلامت روان مردم نیز در حال ارائه شدن است.

سی سخت

سی سخت

  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟