کرونای انگلیسی جان مرد 48 ساله آبیکی را گرفت / اولین قربانی کرونای انگلیس در ایران + فیلم
حجم ویدیو: 22.09M | مدت زمان ویدیو: 00:03:01

کرونا انگلیسی مرد 48 ساله آبیکی را به کام مرگ فرو برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در 24 ساعت گذشته، یک فرد 48 ساله اهل آبیک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، بررسی ها نشان داد که وی به نوع کرونای انگلیسی مبتلا بوده است.

وی افزود : سایر اعضای خانواده این فرد نیز از لحاظ ابتلا به ویروس جدید کرونا بررسی شدند که تست کرونای آن ها مثبت ولی بدون علائم بود و در حال حاضر با حمایت های معیشتی طرح شهید سلیمانی در قرنطینه کامل قرار دارند.

وی افزود : احتمال ابتلا به گونه انگلیسی کرونا در استان بسیار بالا است و بهترین راهکار پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

کرونای انگلیسی چیست؟

تاکنون بیش از هزار مورد ابتلا به این نسخه جدید در بریتانیا شناسایی شده که احتمال می رود تعداد آن بیشتر باشد چرا که در آستانه کریسمس رفت و آمد نیز بیشتر شده که دولت بریتانیا محدودیت گسترده ای را اعمال کرده است.

با اعلام جهش کرونا جدید دانشمندان بر این باور رسیدند که این ویروس شیوع بیشتری دارد و این موضوع به دلیل جهش در پروتئین قلاب دار است که به ویروس کمک می کند بهتر به سلول های بدن انسان بچسبد و در این صورت افرادی که به کرونای انگلیسی مبتلا شدند تعداد بیشتری ویروس را با خود حمل می کنند.

افزایش احتمال مرگ در ویروس کرونای انگلیسی

به گفته دانشمندان اگر مردم بیشتری به این نسخه از ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شوند به این دلیل که قدرت شیوع آن بیشتر است افراد بیشتری در بیمارستان ها بستری خواهند شد و شاید مرگ میز بر اثر این ویروس افزایش پیدا کند اما هنوز اطلاعات و شواهد کافی برای این ویروس در دست نیست.

گفتنی است که نشانه های این ویروس جدید نیز در حال حاضر سرفه ، تب و از دست دادن حس بویایی و چشایی است که این علائم هم باید تحت بررسی قرار گیرد.

4 روش برای جلوگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی

 

برای جلوگیری از ابتلا به کرونای جدید در بیرون از خانه، استفاده از دو ماسک موثرتر است. به گفته متخصصان استفاده از لایه‌های متعدد ماسک شما را در برابر ابتلا به کرونا ایمن‌تر نگه می‌دارد.

 

به گزارش رکنا، بعد از گذشت یک سال از شیوع کرونا هنوز دارویی برای درمان این بیماری ساخته نشده و چشم امید همه مردم به واکسیناسیون همگانی برای پایان دادن به این پاندمی مرگبار است. با این وجود جهش‌هایی در ویروس کرونا که این روز‌ها از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد نگرانی‌هایی را در خصوص کارایی واکسن ایجاد کرده است و علاوه بر آن، سویه‌های جهش یافته با قدرت بالاتر در سرایت، هر روز افراد بیشتری را در جهان مبتلا کرده و به کام مرگ می‌کشد. در همین رابطه توصیه‌های زیر را تا زمان واکسیناسیون سراسری برای جلوگیری از ابتلا به انواع جدید ویروس کرونا جدی بگیرید.

 

دو ماسک روی هم بزنید

برای جلوگیری از ابتلا به کرونای جدید در بیرون از خانه، استفاده از دو ماسک موثرتر است. به گفته متخصصان استفاده از لایه‌های متعدد ماسک شما را در برابر ابتلا به کرونا ایمن‌تر نگه می‌دارد.

حتی اگر ماسک دارید، فاصله را رعایت کنید

اگرچه استفاده از ماسک برای مقابله با ابتلا در همه جای دنیا ضروری است، اما این بدان معنا نیست که با ماسک زدن شما ایمن هستید. مطالعات انجام شده، نشان داده است که افرادی که ماسک می‌زدند، ولی فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کردند، در مقایسه با افرادی که ماسک نمی‌زدند، اما ارتباط اجتماعی کمتری داشتند بیشتر مبتلا به کوید۱۹ شدند.

در ماشین پنجره‌ها را پایین بکشید

اگر با شخصی خارج از خانه خود سوار ماشین هستید باید برای تقویت جریان هوا همه پنجره‌ها را پایین بکشید. ممکن است با توجه به سرمای هوا این توصیه برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نباشد، اما در چنین موقعیتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، ضروری است.

مرتب دست‌های خود را بشویید

ممکن است تصور کنید این حرف در این یک سال به اندازه کافی تکرار شده است و مردم حتما این مورد را رعایت می‌کنند، اما باید گفت که تحقیقات نشان داده است که ۲۹.۴ درصد مردم فراموش می‌کنند که قبل از غذا خوردن در رستوران دست‌های خود را بشویند. ۸/۲۸ درصد آن‌ها را بعد از سرفه، عطسه و ۲۵.۶ درصد آن‌ها را قبل از غذا خوردن در خانه دست‌های خود را نمی‌شویند که نقش مهمی را در انتقال و ابتلا به کوید۱۹ ایفا می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟