سقوط هلیکوپتر در مرودشت / یک شایعه بزرگ + فیلم
حجم ویدیو: 2.07M | مدت زمان ویدیو: 00:00:16

به گزارش رکنا، خبر این بود: سقوط یک فروند هلیکوپتر  در مرودشت در مسیر شیراز گزارش شد.

خیلی زود این خبر تکذیب شد و مشخص شد باز یک شایعه مجازی است.

شایعه های مجازی بسیار فضای خبری را تخریب می کنند و باعث می شوند تا هرج و مرج خبری پیش بیاید و در دنیای امروزی به فیک نیوز معروف هستند.

سقوط هلیکوپتر سپاه در سال 95 با 9 قربانی

متاسفانه هلی کوپتر امداد سپاه پاسداران پس از برخورد با دکل رادیویی صدا وسیما نیز در سال 95 هم دچادر حادثه شد و در این حادثه 9 تن جان باختند.

یک فروند بالگرد امداد و نجات متعلق به سپاه پاسداران که از شهرستان خنج به سمت شیراز در حال حرکت بود در حدود شش مایلی جنوب فرودگاه دچار سانحه شد و پس از برخورد با دکل رادیویی صدا و سیما سقوط و هر 9 سرنشین آنان جان باختند .

این بالگرد جهت انتقال یک چوپان که با اسلحه شکاری غیر مجاز مجروح شده بود اعزام که در مسیر بازگشت به سمت فرودگاه دچار این سانحه دلخراش شد .

بنا به این گزارش پیش از این رئیس اورژانس کشور این بالگرد را متعلق به اورژانس یک بیمارستان در استان فارس دانسته بود.

این سانحه هوایی 18:30 عصر دیروز به دنبال امداد رسانی هوایی رخ داد به طوری که بالگرد در مسیر بازگشت دچار سانحه شده و در حوالی ساعت 20:30 در منطقه دهنو استان فارس سقوط کرد.

سقوط هلی کوپتر امداد سپاه پاسداران پس از برخورد با دکل رادیویی صدا وسیما / این سانحه 9 قربانی گرفت

"برابر گزارش های 9 تن در پی این حادثه جان خود را از دست داده اند. دو تکنیسین اورژانس، بیمار حادثه دیده - چوپان - و عوامل پرواز که از نیروهای مسلح بودند، قربانیان این سانحه هستند.

 سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه سه تیم از پایگاههای آبگرم - سیف آباد و ایثار استان فارس به محل حادثه که از توابع روستای دهنو بود اعزام شدند.

پیدا شدن جعبه سیاه بالگرد اورژانس

صابری نیا رییس اورژانس کشور گفت : معمولا تمامی بالگردهای اورژانس در کشور امکان دید در شب را ندارند اما بالگردی که شب گذشته دچار سانحه شد مجهز به امکانات دید در شب بوده و بنده با پیگیری هایی که داشتم در مورد این موضوع مطمئن هستم.

وی با ابراز تاسف در خصوص از دست دادن چند تن از همکاران اورژانس در این سانحه گفت: کاپیتان خرم‌دشتی از جمله خلبانان با سابقه بود که بیشترین پروازها را در شب انجام داده است و در هر زمان که نیاز به پرواز در شب بود حتی در زمان جنگ هم از خلبان خرمدشتی کمک می گرفتند.

وی در خصوص علت اصلی وقوع این حادثه تصریح کرد: جعبه سیاه بالگرد پیدا شده و ما منتظر هستیم تا بعد از بررسی آن، علت اصلی این سانحه را اعلام کنیم.

صابری نیا در ادامه افزود : اورژانس هوایی تا الان با حدود 9000 پرواز در شبانه روز 15 هزار نفر از همطنان را در شهرهای دور و نزدیک نجات داده است.

رییس اورژانس کشور در خاتمه از این اتفاق ابراز تاسف کرد و گفت :حدود 40 نفر از همکاران ما در اورژانس در ماموریت های زمینی جان خود را از دست داده اند اما این موضوع ذره ای از انگیزه پرسنل اورژانس برای خدمت رسانی به مردم عزیز کشور نکاسته است.

علت این حادثه پس از بررسی عوامل سازمان هواپیمایی اعلام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟