ماجرای سربریدن دف نواز اصفهانی چه بود؟ / دوستش فاش کرد + عکس

به گزارش رکنا، مصطفی مهرآیین، نویسنده‌ای که با مهدی نیکبخت ۱۵ سال دوستی صمیمانه داشته، با اعلام این خبر گفت: «بی‌تو» متولد سال ۱۳۵۸ بود و با مسئولیتی که از سال ۱۳۸۳ در کارگاه شاعران شعر جوان استان اصفهان داشت، تلاش می‌کرد شاعران جوان را دور هم جمع و مشکلات شعری آنان را حل کند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین خصلت مهدی نیکبخت بی‌آزاری بود. مردی رها، محبوب، به دور از خودبینی و همیشه در سفر که هیچ‌وقت دنبال مال دنیا نبود، فلسفه خوانده بود و هر بار که زنده‌رود باز می‌شد با نواختن دف به پیشواز آن می‌رفت.

ماجرای قتل دف‌نواز اصفهانی چه بود؟

نویسندۀ کتاب «سارا سلام» تصریح کرد: مجموعه شعر «ولایت فیلسوف» او در سال ۱۳۸۷ به همت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان منتشرشده است.

مهرآیین افزود: کتاب «نسخۀ گمشده‌ای از حافظ»، «ملانصرالدین و کودک فیلسوف» و مجموعه شعری از نیکبخت به‌جامانده که به دلیل مشکلات اقتصادی و دیده نشدن در زمان حیاتش، به چاپ نرسید و امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک مجموعه شعر «بی‌تو» را برای گرامیداشت یاد او منتشر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیکبخت طی یک حادثه در سمیرم به دیار باقی شتافت و مراسم خاک‌سپاری او در زادگاهش، روستای کبجوان اصفهان برگزار شد.

مهدی نیکبخت چگونه کشته شد؟

همچنین برخی از رسانه‌های و کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از قتل مهدی نیکبخت داده و نوشته‌‌اند: مهدی نیکبخت حوالی ساعت سه بامداد روز یک شنبه ۱۸ خردادماه جاری در باغی در شهرستان سمیرم اصفهان به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسیده و سر وی را بریده اند.در حالیکه علت مرگ وی تصادف است.

وی متولد ۱۳۵۸ شاعر، نویسنده و عارف بود. او دف می‌نواخت و رقص سماع می‌نمود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟