دومین زلزله وحشت آور در فارس / زلزله 5.7 ریشتری + جزئیات

به گزارش رکنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس ریشتر بیرم در استان فارس را در ساعت ۲۱:۴۸ لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود

تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/03/20 21:48:12

طول جغرافیایی: 53.46

عرض جغرافیایی: 27.63

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

▪️ نزدیک‌ترین شهرها:

22 کیلومتری بیرم (فارس)

29 کیلومتری خنج (فارس)

42 کیلومتری لامرد (فارس). 

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس گفت :این زمین لرزه تاکنون خسارت جانی در پی نداشته است اما تیم های امدادی به منطقه زلزله زده اعزام شده اند .
آزادی افزود : بر اثر این زمین لرزه ، برخی منازل روستایی دچار خسارت شده اند و تیم های ارزیاب در حالی بررسی بیشتر منطقه هستند.
وی گفت: مکان‌های اسکان موقت نیز تدارک دیده شده تا افرادی که از ناحیه این زلزله دچار مشکل شده‌اند در این اماکن مستقر شوند و.
نیروهای امدادی نیز در محل حاضر هستند و آمادگی مقابله با حوادث احتمالی را دارند.
این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.
پیش از این نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و یک دهم این بخش را لرزاند .

اعزام ۴ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده استان فارس/ قطعی برق روستا‌های توابع شهرستان گراش و لامرد
بختیاری به تشریح جزئیات دو زمین لرزه ۵.۷ و ۵.۱ ریشتری در شهرستان بیرم واقع در استان فارس پرداخت.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان وقوع ۲ زمین لرزه ۵.۱ و ۵.۷ ریشتری در شهرستان بیرم استان فارس، گفت: در ابتدا در ساعت ۲۰:۳۸ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در این منطقه به وقوع پیوست و در ادامه نیز در ساعت ۲۱:۴۸ زمین لرزه دوم با قدرت ۵.۷ ریشتر مجدد شهرستان بیرم را لرزاند.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه این زمین لرزه تلفات جانی به همراه نداشته و با اعزام ۴ تیم ارزیاب از شهرستان‌های خنج، لارستان، لامرد و گراش به مناطق زلزله زده استان فارس در حال برآورد میزان خسارات مالی وارده به اماکن هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ۱۱ شعبه به صورت آماده باش در مرز شهرستان‌های خنج، گراش، لامرد و لار مستقر هستند تا در زمان لازم وارد عمل شوند.

وی افزود: ترک خوردگى خانه‌ها در روستاهاى خلیلى، بشیرآباد و حسین آباد از توابع گراش باعث قطع شدن برق روستاى خلیلى شده است.

بختیاری اظهار کرد: زمین لرزه دوم به شهر لامرد نزدیک‌تر بوده و در روستای فراق رخ داده است و در ادامه نیز به علت جرقه در تیر برق در نزدیکی فرودگاه، برق قسمتی از شهر قطع شده و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی وجود ندارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: هموطنان در هنگام وقوع زمین لرزه باید خونسردی خود را حفظ کنند و رعایت و اجرای نکات ایمنی را مد نظر خود قرار دهند تا حادثه‌ای برایشان رخ ندهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟