پیدا شدن کوهنورد گم شده با تماس معجزه آسای یک زن + عکس

حسن فراهانی، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات گفت: 3 روز قبل کوهنوردی که به ارتفاعات توچال صعود کرده بود، مفقود شد و عملیات برای یافتن این کوهنورد به سرعت توسط تیم های امداد هلال احمر و نیز فدراسیون کوهنوردی و ایستگاه ۶۴ آتش نشانی تهران آغاز شد.
وی افزود: متاسفانه یافتن این کوهنورد پس از ۳ روز با شکست مواجه بود و همه از یافتن وی مایوس بودیم، اما عملیات نجات همچنان ادامه داشت.
فراهانی گفت: از طرفی مادر این کوهنورد، که مادر شهید بود نیز چند بار بنده را در فرمانداری دیده بود و بسیار بی تابی می کرد، اما جستجوهای ما بی نتیجه بود.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات ادامه داد: سرانجام در یک اتفاق معجزه آسا، یک خانم با تماس با هلال احمر، از شنیدن صدای درخواست کمک در حوالی ایستگاه های ۲ و ۳ توچال خبر داد.
فراهانی اضافه کرد: این سرنخ سبب شد، که محیط جستجو بسیار کوچک تر شود و لذا به سرعت تیم های امداد در آن منطقه متمرکز شدند و پس از ۳ الی ۴ ساعت کوهنورد مصدوم که پس ازسقوط Fall از کوه دچار شکستگی پا و مصدومیت شده بود را پیدا کردیم.
وی گفت: عملیات انتقال این کوهنورد به پایین ارتفاعات نیز چند ساعت زمان برد و در نهایت وی شب گذشته به طور معجزه گونه نجات یافته و به بیمارستان منتقل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟