دکتر طبرسی: آمار واقعی کرونا از آمار رسمی بیشتر است / محدودیت ها باید زمانی برداشته شود که 85 درصد جامعه واکسینه شوند + فیلم
حجم ویدیو: 64.97M | مدت زمان ویدیو: 00:08:56

به گزارش رکنا، دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، صبح امروز در برنامه «صبح بخیر ایران» گفت: خوشبختانه آمارهای کرونایی در هفته های اخیر رو به کاهش گذاشته است، اما به نظر می رسد در سقف مرگ و میر 200 نفر از هموطنان در روز فوت کرده ایم.

وی افزود: ما به آمار رسمی تکیه می کنیم، اما همواره ممکن است که آمار واقعی بیشتر باشد، چون ما فقط مرگ و میر موارد مثبت را اعلام می کنیم، ولی ممکن است تست برخی افراد مبتلا به کرونا منفی شود یا عده ای نتوانند تست بدهند و در آمار مرگ و میر ثبت نشوند.

طبرسی تاکید کرد: ماهیت کرونا سینوسی است و قطعا شاهد فراز و فرودهایی در آمارهای کرونایی خواهیم بود، امید ما این است که با توجه به حجم بالای واکسیناسیون کرونا در ماه های اخیر، در پیک بعدی کرونا شاهد آمار مرگ و میر ما بسیار پایین تر از پیک قبلی باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: زمانی می توانیم محدودیت های کرونایی را برداریم که 85 درصد افراد جامعه هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کنند و دو هفته از تزریق واکسن به تمام 85 درصد بگذرد، اما تا زمانی که به این آمار نرسیم، چرخش ویروس بالا خواهد بود و احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به کرونا وجود دارد.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا جهش پذیر است، اما خوشبختانه هنوز سویه قوی تری از دلتا پدید نیامده است، کرونای دلتا متاسفانه قدرت انتقال و بیماری زایی کرونای دلتا از همه جهش های ویروس قوی تر بود و خوشبختانه سویه دیگری در حال چرخش وجود ندارد که بخواهد جانشین کرونای دلتا شود.

طبرسی عنوان کرد: دُز یادآور واکسن کرونا برای کسانی خواهد بود که مواجهه آنها با ویروس کرونا بیشتر است یا بر اثر ابتلا به این ویروس بیشتر درگیر خواهند شد. بنابراین وزارت بهداشت فعلا برای کادر درمان، افراد مسن و افراد دارای نقص سیستم ایمنی دُز یادآور واکسن را در نظر گرفته است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟