سرعت واکسن سازی ایران بسیار بالاست / معرفی واکسن برکت به سازمان بهداشت جهانی + فیلم
حجم ویدیو: 24.43M | مدت زمان ویدیو: 00:03:20

واکسن برکت / واکسن برکت اولین واکسن تولید ایران است. واکسن برکت از روزهای پایانی خرداد مجوز مصرف عمومی خود را دریافت کرد. واکسن برکت تولید یکی از شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. تا کنون 6 میلیون دُز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده است.

به گزارش رکنا، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، هم‌اکنون حدود ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در اختیار داریم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم تا اواخر مهر و اواسط آبان‌ماه واکسن مورد نیاز کشور را از منابع داخلی و وارداتی تأمین کنیم.

سید حامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت دیگر مهمان برنامه گفت: معمولا افرادی که از تزریق واکسن کرونا امتناع می‌کنند، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هم رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل گستردگی پیام رسان‌ها، اطلاعات غلط یا درست افراد درخصوص بیماری‌ها آمیخته شده است، افزود: گاهی افرادی مبادرت به اطلاع رسانی‌های نادرست درباره واکسن کرونا می‌کنند که حتی وجود خارجی ندارند.

علی‌اکبر حقدوست، اپیدمیولوژیست گفت: سلامت حق مردم است و برای تحقق این امر دولتمردان وظیفه دارند واکسن سالم وارد کشور کنند، دسترسی مردم به واکسن را تسهیل کنند و دانشجویان و دانشگاهیان به سوالات مردم واضح و شفاف پاسخ دهند، صداوسیما و سایر نهادها فضای گفتمانی را به خوبی فراهم کنند تا مردم قانع شوند و از این حق استفاده و واکسن تزریق کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مردم را به واکسیناسیون اجبار کرد، افزود: تنها راه اجرای موفق واکسیناسیون کرونا، اعتمادسازی و اقناع افراد است.

دکتر شانه ساز با بیان اینکه سرعت واکسن سازی ایران بسیار بالاست، تصریح کرد: گروه دارویی برکت برای معرفی محصول خود به سازمان بهداشت جهانی اقدام کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تا آخر امسال، حداقل چهار تولیدکننده انسولین در داخل ایجاد و در این‌خصوص خودکفا می‌شویم.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟