آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 45 در سیستان و بلوچستان

علیرضا شهرکی اظهارداشت: در حوزه کرونا این هفته در شرایط ثابتی از جهت مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان قرارداریم و نمی توانیم نوید نزولی شدن میزان مبتلایان کرونا را بدهیم. واکسیناسیون کرونا در این استان برای بالای 45 ساله ها آغاز شده است. کرونا چند هفته ای است که اوضاع سیستان و بلوچستان را بهم ریخته است.

به گزارش رکنا، شهرکی اظهار داشت: شرایط خدمات به بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان با توجه به سفر وزیربهداشت و موافقت ایشان مبنی بر رایگان شدن هزینه‌های درمانی این ویروس  بهبود یافته و از اینرو زمینه‌ساز مراجعه افراد بیشتری به مراکز درمانی شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این چند روز اخیر مردم، اصناف و بازاریان همراهی کامل را داشته که با تداوم این همراهی‌ها و رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی حجم بیماران سرپایی و انتشار  ویروس کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همچنان ممنوعیت تردد درون شهری در ساعات ۲۲ تا سه بامداد برقرار است تصریح کرد: مردم نیز سعی کرده در سطح شهر  جز در موارد ضروری حضور نداشته باشند و تمام پروتکل‌های بهداشتی مثل ماسک و دستکش را رعایت کنند.

شهرکی بیان کرد: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در استان است.

وی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهرها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد تاکید کرد: در شهرهای وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهرها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است./ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟