پیچ و رولپلاک نما چگونه از ریزش سنگ جلوگیری می‌کند؟

 

با به‌کار بردن پیچ و رولپلاک، کارکنان می‌توانند تا انتهای مراحل ساخت پروژه، از خطرات احتمالی در‌امان باشند. پیچ و رولپلاک طی مراحل خاصی انجام می‌شود و متخصصان باتجربه باید این عملیات را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر شما با این روش و نحوهٔ انجام آن، ما در این مطلب قرار است اطلاعات کاملی درمورد پیچ و رولپلاک نما در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با پیچ و رولپلاک برای نما

سنگ‌هایی که روی سطح نمای ساختمان به‌کار ‌می‌روند، بعد از مدتی بر اثر عوامل زیادی نظیر باران، برف، رطوبت، زلزله و غیره استحکام اولیهٔ خود را از دست می‌دهند. گاهی ممکن است برخی از این سنگ‌ها، از محل اتصال خود جدا شوند و بعد از مدتی سقوط کنند. این اتفاق ممکن است سلامت جانی ساکنین ساختمان را به خطر بیندازد. به همین جهت شرکت‌های مختلفی که درزمینهٔ ساخت نما فعالیت می‌کنند، از پیچ و رولپلاک برای نما استفاده خواهند کرد. با استفاده از پیچ و رولپلاک، سنگ‌های نما ثابت می‌مانند، از سقوط آن‌ها جلوگیری می‌شود و ساکنین ساختمان از خطرات احتمالی در ‌امان می‌مانند. این روش یکی از روش‌های بسیار ارزان به‌شمار می‌رود، به همین جهت توسط شرکت‌های مختلف پیشنهاد می‌شود. در این روش تنها با استفاده از راپل و بدون نیاز به داربست، می‌توان در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه، نسبت‌به محکم کردن نما اقدام کرد.

رولپلاک سنگ نما یکی از سخت‌ترین امور برای نمای ساختمان محسوب می‌شود. برای اجرای این کار، باید مهارت و تخصص داشت. بنابراین برای انجام آن، به سراغ افرادی بروید که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند. نداشتن تخصص و تجربه برای انجام آن، موجب می‌شود تا کار به‌صورت ناقص انجام شده و سنگ‌های نما دچار آسیب شوند. نکتهٔ مهمی که باید بدانید، این است که پیچ و رولپلاک نما در هر سنگی در نما به‌صورت متفاوت انجام خواهد شد، به همین علت پیچ و رولپلاک نما در کرج و تهران با قیمت‌های متفاوتی انجام خواهد شد. برای اجرای این روش، پیچ و رولپلاک‌های باکیفیت و مرغوبی نظیر گالوانیزه را به‌کار می‌برند. پیچ‌های به‌کاررفته برای پیچ و رولپلاک مخصوص نما، ضدزنگ هستند و این بدان معناست که رطوبت نمی‌تواند موجب زنگ‌زدگی آن‌ها شود.

پیچ کردن نمای ساختمان

 

نحوهٔ انجام پیچ و رولپلاک برای نما 

برای اجرای پیچ و رولپلاک، کارکنان ابتدا طناب‌های موجود را به دور یک محل مطمئن یا دور ستون گره می‌زنند. پس از انجام این کار، روی طناب مستقر می‌شوند تا بتوانند به نمای ساختمان دسترسی داشته باشند. این کار بدون نیاز به داربست انجام خواهد شد. در این روش با استفاده از دریل‌های مخصوص، نسبت‌به سوراخ کردن سنگ‌ها اقدام می‌کنند تا بتوانند پیچ‌ها را روی آن‌ها قرار دهند. درنهایت برای این‌که جای سنگ سوراخ شده روی نما باقی نماند و زیبایی نما حفظ شود، آن‌ها را بتونه می‌کنند. بدین شکل روش پیچ و رولپلاک می‌تواند از ریزش سنگ‌های نمای ساختمان جلوگیری کند.

یکی از سوالاتی که اکثر کاربران با آن مواجه هستند، این است که اجرای پیچ و رولپلاک نما چقدر طول می‌کشد؟ در این خصوص باید بگوییم که مدت زمان اجرای این روش، به نمای ساختمان موردنظر و حجم کار بستگی دارد. به‌علاوه باید بدانید که تعداد نیرو‌هایی که این کار را انجام می‌دهند نیز در مدت زمان اتمام پروژه تأثیر دارد.

به‌طور کلی باید گفت که اجرای پیچ و رولپلاک برای نمای ساختمان‌های مختلف، ۱ الی ۱۰ روز طول می‌کشد. توجه داشته باشید که بی‌دقتی در این کار، موجب می‌شود تا سنگ‌های نما آسیب ببینند. بنابراین برای اتمام فرایند پروژه عجله نکنید تا درنهایت بتوانید یک نمای جذاب تحویل بگیرید.

پیچ و رولپلاک نما

قیمت پیچ و رولپلاک

یکی از دغدغه‌هایی که مشتریان برای اجرای این روش با آن مواجه هستند، قیمت پیچ و رولپلاک نما است. با توجه به این‌که امروزه شرکت‌های مختلفی در این خصوص فعالیت می‌کنند، می‌توان انتظار داشت که پیچ و رولپلاک برای نما با قیمت‌های مختلفی ارائه شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که قیمت نهایی این عملیات را عوامل مختلفی تعیین می‌کند. ما در این بخش برخی از مهم‌ترین عوامل که می‌توانند روی قیمت پیچ و رولپلاک تأثیر داشته باشند را بررسی خواهیم کرد:

  • نوع سنگ نما

همان‌طور که می‌دانید، برای طراحی نمای ساختمان، از سنگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بنابراین این تنوع سنگ باعث شده‌است تا قیمت پیچ و رولپلاک نیز برای آن متغیر باشد. هرچقدر کار روی سنگ‌ها سخت‌تر باشد، قیمت نیز بالا می‌رود.

  • اندازهٔ ساختمان

یکی از عواملی مهمی که می‌تواند روی قیمت این کار تأثیر داشته باشد، اندازهٔ ساختمان موردنظر است. قطعاً انجام این روش برای ساختمان‌های چندین طبقه نسبت‌به ساختمان یک‌طبقه گران‌تر است.

  • جنس پیچ‌ها و سایر متریال‌ها

هر یک از شرکت‌ها برای اجرای پیچ و رولپلاک نما در کرج و تهران، از پیچ‌های مختلفی استفاده می‌کنند که از نظر کیفیت با هم تفاوت دارند. بسیاری از شرکت‌هایی که برای اجرای این کار از پیچ‌ها و متریال‌های دسته دوم بهره می‌برند و به این ترتیب هزینهٔ کمتری دریافت خواهند کرد. دقت داشته باشید که کیفیت انجام این کار بسیار مهم است. بنابراین در صورتی که از متریال‌های بی‌کیفیت استفاده شود، ممکن است بعد از مدتی مجدداً شاهد ریزش سنگ‌های نما باشید. هرچقدر کیفیت متریال‌های به‌کاررفته بهتر باشد، قیمت پیچ و رولپلاک نما نیز بالاتر محاسبه خواهد شد.

یکی از نکاتی که برای انجام پیچ و رولپلاک نما در کرج و تهران از طرف مشتری به آن توجهٔ زیادی نمی‌شود، شرایط پشت‌بام است. در صورتی که پشت‌بام ساختمان موردنظر برای نصب کردن و گره زدن طناب‌ها محل مناسبی نداشته باشد، ایجاد کارگاه فرود با مشکل مواجه خواهد شد. در این شرایط نیرو‌ها مجبورند از کارگاه فرود دورتری استفاده کنند. این کار برای آن‌ها وقت‌گیر خواهد بود. درنهایت روی قیمت نهایی کار نیز تأثیر دارد.

جمع‌بندی

پیچ و رولپلاک نما یکی از بهترین روش‌ها برای محکم‌سازی نمای ساختمان است. همان‌طور که در ابتدا بیان شد، برای اجرای این روش، از راپل استفاده می‌شود و دیگر نیازی به بستن داربست وجود ندارد. این روش هزینهٔ زیادی ندارد و موجب می‌شود تا سنگ‌های نما کاملاً محکم در جای خود قرار بگیرند و بعد از مدتی شل نشوند. همچنین اشاره کردیم که عوامل مختلفی می‌توانند روی قیمت این کار تأثیر داشته باشند.

 

کدخبر: 912971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟