عایق الاستومری چیست؟ (آموزش نصب)

 

عایق الاستومری چیست، برای جواب به این سوال ابتدا به نسل گذشته عایق ها نگاهی می اندازیم، نسل اولیه عایق های حرارتی به صورت سنتی تولید و استفاده می‌شد.

 عایق‌هایی که علاوه بر رفع نواقص انواع سنتی آن کارایی بسیار بالایی نیز داشت.

انواع عایق های الاستومری

عایق الاستومری رولی

 

 

عایق الاستومری رول

عایق های رولی معمولا با عرض 1 متر تولید میشوند .از عایق های  رولی جهت عایق کاری مخازن ، کانال ها ، لوله های سایز بسیار بالا و... استفاده میشود. این عایق ها محصولی عالی برای جایگزینی با عایق های سنتی بوده و دارای کارایی وسیعی در صنایع مختلف می باشند.

عایق الاستومری لوله ای

 

عایق الاستومری لوله ای

عایق های لوله ای جهت عایق کاری کلیه لوله های فولادی، مسی و پنج لایه با کاربرد زیاد دارند.

انواع نوار های درزگیر برای عایق های الاستومری

نوار درزگیر الاستومری

نوار درزگیر الاستومری از جنس عایق الاستومری و به صورت چسبدار تولید میشود. این نوارهای درزگیر جهت جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و بخار آب، تقویت اتصال درز عایق ها، جلوگیری از اتلاف انرژی از محل درزها استفاده میشوند.

نوار درزگیر آلومینیومی

برای درزبندی و اطمینان از عدم نفوذ غبار و بخار آب برای درز عایق هایی که دارای روکش آلومینیومی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر است که برای هر نوع روکش آلومینیومی نوار درزگیر از همان نوع ارائه می گردد. نوار درزگیر آلومینیومی ساده و مسلح 

نوار درزگیر برزنتی

این نوع نوار درزگیر چسبدار از جنس پلیمر می باشد و جهت محکم نمودن عایق دور زانوها،اتصالات و... استفاده میشود.

چسب عایق الاستومری

این چسب با فرمولی منحصر به فرد جهت نصب عایق های الاستومری ساخته شده است. و در وزن های 1 و 2.7 و 3 کیلو گرم در بازار عرضه میشود.

عملیات های ارتقاء عایق های الاستومری

چسبدار کردن عایق های الاستومری

جهت سهولت نصب عملیات چسبدار کردن به صورت مسلح و ساده درکارخانه انجام میگیرد.

روکش دار کردن عایق های الاستومری

انتطباق پذیر و قابل انعطاف

- هزینه نصب و نگهداری اقتصادی

- مقاوم در برابر اشعه UV و ضربات

- ظاهری مناسب و زیبا

- طول عمر و کارآیی بالا

آموزش نصب عایق الاستومری

برای نصب عایق الاستومری به موارد و ابزار هایی نیاز است که عبارت است از :

چسب عایق : برای نصب، پشت عایق را به چسب عایق آغشته می نماییم. این چسب پس از مدتی خشک و سفت می شود و برای نصب عایق بر روی سطوح دارای کارایی و کاربرد بسیار خوبی می باشد.

همچنین میتوانید از عایق های پشت چسبدار که در کارخانه تولید میشوند نیز استفاده کنید.

نوار درزگیر جهت پوشاندن درز ها

کاتر مخصوص : کاتری خاص برای برش های دقیق رول های الاستومری یا برش عایق های لوله ای

تینر مخصوص : همانطور که می دانیم لازم است تا پیش از استفاده از عایق و چسباندن آن بر روی سطوح، به طور کامل تمیز شود. این کار را می توان به راحتی با کاتر و تینر انجام داد.

لازم به ذکر است که تمیز نمودن سطح مورد نظر به خوب چسبیدن عایق در حین نصب عایق الاستومری بسیار کمک می کند. با استفاده از تینر نیز می توان کاردک، تیغه و سایر ابزار ها را نیز تمیز نمود.

آموزش نصب عایق الاستومری

نکات کاربردی در زمان نصب عایق الاستومری :

حتما از تمیز بودن سطح مورد نظر پیش از عایق کاری اطمینان حاصل نمایید. قبل از عایق کاری می بایست سطح لوله و … از هر نوع از چربی و آلودگی پاک نمود. در غیر اینصورت عایق به خوبی به سطح نمی چسبد و همین مورد سبب می شود تا مقاومت و کارایی آن تا میزان قابل توجهی کاهش یابد.

اگر از چسب عایق برای روی سطوح رنگ شده استفاده می کنید؛ حتما باید پیش از جانمایی عایق الاستومری از اینکه عایق بر روی رنگ می چسبد، اطمینان حاصل نمایید.

چسب عایق بر روی سطوحی که آسفالت کار شده است نمی چسبد. برای نصب روی قیر نیز می بایست از بازدارنده های زنگ کروم استفاده نمود.

کلیات نصب عایق الاستومری

در اولین مرحله می بایست چسب عایق را با تینر مخصوص هم بزنیم تا رقیق شود. توجه داشته باشید که درب چسب عایق به خوبی بسته شود. زیرا حلال ها به سرعت تبخیر می شوند و این موضوع سبب می شود تا چسب کارایی خود را از دست بدهد. همچنین چسب عایق الاستومری در مجاورت هوا خشک می شود و حالت سفت و محکمی به خود می گیرد که عملا قابل استفاده نمی باشد.

برای نصب عایق الاستومریک بر روی سطوح فلزی باید پیش از استفاده از چسب عایق از نوع دیگری از چسب و پوشش استفاده نمود که مخصوص عایق کاری بر روی سطوح فلزی می باشد. همچنین لازم است تا چسبی که بر روی عایق قرار داده شده است تا حدی خشک شود.

پس از انجام مراحل مربوطه لازم است تا حدود ۳۶ ساعت از زمان نصب بگذرد و بعد از این زمان از تجهیزات و لوله ها مجددا استفاده نمود. در این مدت 36 ساعت، چسب عایق به خوبی به سطح مورد نظر می چسبد.

برای حصول نتیجه مطلوب در هنگام استفاده از چسب عایق الاستومری لازم است تا در دمای محل نصب حدود ۲۰ درجه سانتی گراد باشد. نصب در دمای بالاتر از ۳۰ درجه می تواند موجب خشک شدن سریع چسب شود؛ به طوریکه زمان مناسب برای نصب آن وجود نخواهد داشت.

همچنین دمای پایین تر از ۵ درجه سانتی گراد نیز موجب می شود تا چسب با سرعت بسیار کمی خشک شود. به این ترتیب نصب عایق مدت زمان بسیار زیادی لازم خواهد داشت که می تواند از کیفیت کلی کار بکاهد و عملکرد محصول را تحت تاثیر قرار دهد.

مراحل نصب عایق الاستومری :

اندازه گیری محل مورد نظر با نوار عایق

چسب کاری قسمتی از لوله که دو لبه عایق بر روی هم قرار می گیرد.

چسب کاری لبه های ورق های عایق الاستومری

استفاده از پرایمر پس از عایق کاری به ویژه برای عایق کاری در محیط های باز و بدون سرپوش.

چند نکته مهم

مقادیر چسب مورد نیاز برای نصب عایق الاستومری : از ۰.۲ تا ۰.۳ لیتر در متر مربع برای عایق رول

کاملترین مرکز پخش عایق های الاستومری

 

انبار فروشگاه پروسازه

شرکت پروسازه با تاسیس انباری به مساحت 14000 متر مربع به عنوان نماینده انحصاری پخش برترین برند های عایق های الاستومری شناخته میشود. شعار این شرکت ارائه عایق های الاستومری با تضمین بهترین قیمت بازار است.

همچنین این شرکت جهت تسهیل دسترسی مشتریان اقدام به تاسیس سایت PROSAZEH.COM نموده است که شما میتوانید قیمت به روز عایق های الاستومری با بالاترین درصد تخفیف را در این سایت به صورت جدول و لیست قیمت مشاهده نمایید.

مشاهده لیست قیمت عایق کی فلکس یا کافلکس (k-flex) ، سوپرفلکس ، کلینت ونتا ، وان فلکس ، پافلکس ، اکوفلکس

تلفن های تماس :

02168154605 - 02168154604  -02168154603 -02168154602 -02168154601 -02168154600

09051095130

 

 

کدخبر: 1005395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟