جاهای دیدنی استرالیا برای ایرانیان

 

 این قاره کوچک در میان آب‌های اقیانوس آرام قرار گرفته است و طبیعتی بکر با سواحلی بی‌مانند دارد. این کشور دوست‌داشتنی جاهای دیدنی بسیاری داشته که بازدید از آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. اگر به تازگی برای اخذ ویزای توریستی استرالیا اقدام کرده‌اید و می‌خواهید با جاهای دیدنی آن آشنا شوید، جای خوبی آمده‌اید؛ چرا که ما در ادامه به بررسی جاهای دیدنی استرالیا برای ایرانیان می‌پردازیم.

آشنایی مختصری با استرالیا

قبل از معرفی دیدنی‌های استرالیا بهتر است در این بخش به طور مختصر درباره این کشور و خصوصیات بارز آن صحبت کنیم. استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود که در قاره اقیانوسیه و در میان اقیانوس‌های هند و آرام جا خوش کرده است. ایرانیان برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای توریستی دارند. این کشور می‌تواند شما را به یک ماجراجویی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد دعوت کند؛ چرا که در آن صحراهای سوزان در کنار جنگل‌های بارانی و سرسبز قرار گرفته است و باعث شگفتی شما می‌شود. این کشور جاذبه‌های طبیعی زیبا و مناطق دیدنی بسیاری دارد که بازدید هریک از آن‌ها شما را غرق در شگفتی خواهد کرد.

جاهای دیدنی استرالیا

صخره معلق ویکتوریا

این صخره زیبا که نتیجه‌ای از فعالیت‌های آتش‌فشانی است، شما را به مشاهده یک منظره فوق‌العاده دعوت می‌کند. صخره معلق ویکتوریا از قدمت زیادی برخوردار است و به دلیل نقش و نگارهای زیبایش، جذابیت خاصی دارد. مشاهده دریا از روی این صخره بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

صخره معلق ویکتوریا

صخره طلایی، بلو ماونتینز

اگر می‌خواهید شاهد منظره‌ای فوق‌العاده از پیرامون خود باشید که تابه‌حال مثل آن را ندیده‌اید، صخره طلایی بهترین مکان خواهد بود. طبیعت بکر منطقه و آرامش فوق‌العاده آن حسی بسیار خوشایند خواهد داشت. سعی کنید زمانی برای بازدید از این صخره بروید که نزدیک به غروب آفتاب باشد؛ چرا که در هنگام غروب آفتاب، منظره‌ای وصف‌ناشدنی پیش روی چشمان شما نمایان خواهد شد.

کیاما، نیو ساث ولز

یک شهرک ساحلی زیبا به نام Kiama در جنوب سیدنی و نیو ساوت ولز استرالیا قرار دارد. اگر به تفریحات دریایی و بازدید از سواحل زیبا علاقه دارید، این شهرک بهترین مکان برای شما خواهد بود. این شهرک در فاصله کمی از سیدنی قرار گرفته است و شرایط موج‌سواری را برای شما فراهم می‌کند. زمانی که از موج‌سواری خسته شدید، می‌توانید به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های شهرک کیاما بروید.

پل بندرگاه سیدنی

این پل به‌عنوان بزرگ‌ترین پل قوسی فولادی جهان شناخته می‌شود که منطقه تجاری مرکز سیدنی را به ساحل شمالی آن اتصال می‌دهد. پل بندرگاه سیدنی 8 خط پیاده‌روی، مسیرهای دوچرخه‌سواری و دو خط راه‌آهن دارد و در طول 1.1 کیلومتر و ارتفاع 134 کیلومتر ساخته شده است. بازدید از این پل را حتما در برنامه تفریحی خود قرار دهید؛ چرا که به شما اجازه ثبت عکس‌هایی به‌یادماندنی را می‌دهد. شما از بالای پل می‌توانید منظره‌های زیبای شهرهای اطراف را ببینید.

پل بندرگاه سیدنی

خلیج هوم بوش، سیدنی

شما برای بازدید از این خلیج زیبا باید به ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا در منطقه inner west سیدنی بروید. این منطقه جنگلی شگفت‌انگیز شامل جنگل‌هایی بر روی کشتی است. آیا می‌دانید چرا؟ در این منطقه کشتی‌های فرسوده لنگر می‌انداختند و با گذشت زمان، بوته‌ها و درختان سبز در این کشتی‌ها شروع به روییدن کردند؛ به‌طوری‌که امروزه ما شاهد یکی از زیباترین مناطق جنگلی جهان هستیم. این منطقه می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی استرالیا برای ایرانیان باشد.

جزیره لرد هاو

این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز در دریای تاسمان بین نیوزلند و استرالیا قرار گرفته است. این جزیره شکلی شبیه به یک هلال نامنظم دارد. زمانی که از بالا به این جزیره نگاهی بیندازید، شاهد یک هلال زیبا بین استرالیا و نیوزلند خواهید بود. طبیعت بکر و حیات‌وحش زیبای این جزیره، آن را به یکی از دیدنی‌های استرالیا تبدیل کرده است.

جزیره راتنست

یکی دیگر از جزیره‌های استرالیا که در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد و هر ساله توریست‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کند، جزیره زیبای راتنست است. محبوبیت زیاد این جزیره باعث شده تا در آنجا فرودگاه احداث شود. در این جزیره می‌توانید از امکانات تفریحی بی‌نظیری لذت ببرید.

جاده بزرگ اقیانوسی

این جاده زیبا در امتداد ساحل جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته است و طولی به اندازه 243 کیلومتر دارد. این بزرگراه موج‌سواری ساحلی را گروهی از سربازان بازنشسته به یاد سربازان از دست رفته جنگ جهانی اول ساخته‌اند. اتمام این میراث جهانی، 13 سال زمان برد. زیباترین سواحل استرالیا در مسیر این جاده زیبا قرار گرفته است. در این منطقه می‌توانید حیواناتی مانند کانگورو، کوالا و مار و روباه را ببینید.

پارک ملی کاکادو

این پارک، دومین پارک ملی بزرگ جهان و همین‌طور بزرگ‌ترین پارک ملی استرالیا به شمار می‌رود و به دلیل طبیعت بکر و حیات‌وحش زیبایش، مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک باعث شده تا آن را در میراث جهانی یونسکو ثبت کنند. در این پارک می‌توانید بخش‌های باستان‌شناسی را نیز مشاهده کنید که فرهنگ بومی‌های استرالیا را نشان می‌دهد. در پارک ملی کاکادو فعالیت‌هایی مانند شنا و ماهیگیری نیز انجام می‌شود.

آبشارهای میچل

از دیگر دیدنی‌های استرالیا می‌توان به آبشارهای میچل اشاره کرد که در دامنه کوه میچل قرار گرفته است. در اطراف این آبشار زیبا، صخره‌های دیدنی وجود دارد که باعث شده زیبایی این مکان را دوچندان کند. شما در این مکان آرام‌بخش می‌توانید اوقات خوشی را سپری کنید. البته در هنگام بازدید از آبشار میچل باید نهایت دقت را داشته باشید؛ چرا که در اطراف آن کروکدیل‌ها زندگی می‌کنند.

آبشار مکنزی

این آبشار زیبا و بزرگ در پارک ملی گرامپین قرار دارد و از دیدنی‌ترین آبشارهای ویکتوریا است. در اطراف این آبشار فضایی زیبا و فوق‌العاده وجود دارد که برای گردشگران محیطی ایده‌آل را فراهم کرده است. نکته جالب این است که آبشار مکنزی در همه فصل‌های سال فعالیت دارد.

دیواره بزرگ مرجانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی استرالیا برای ایرانیان، دیواره بزرگ مرجانی بوده که محیطی بی‌نهایت زیبا را خلق کرده است. زیبایی این منطقه باعث شده تا در سال 1977 در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی جهان قرار بگیرد. شما برای بازدید از این منطقه زیبا باید به شرق استرالیا بروید. اکثر گردشگران جذب این منطقه زیبا می‌شوند.

دیواره بزرگ مرجانی

از دیگر جاهای دیدنی استرالیا که می‌توانید بازدید از آن‌ها را در لیست برنامه خود قرار دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریاچه هیلیر، جزیره وسطی
  • ساحل وایت هیون، جزیره ویت ساندی
  • پارک ملی پورنو لولو
  • ویلپنا پاوند
  • اولورو
  • خانه اپرای سیدنی
  • نگارخانه ملی ویکتوریا
  • باغ گیاه‌شناسی سلطنتی
  • جزیره فریزر
  • ساحل بوندای

جمع‌بندی

ما در این مطلب درباره معروف‌ترین جاهای دیدنی استرالیا برای ایرانیان صحبت کردیم. اطلاع از این مکان‌ها قبل از سفر برای گردشگران بسیار کمک‌کننده خواهد بود؛ زیرا می‌توانند به‌خوبی درباره برنامه سفر خود و مکان‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارند، برنامه‌ریزی کرده تا بهترین برنامه سفر را برای خود بچینند. توریک می‌تواند در این زمینه و همین‌طور اخذ ویزای استرالیا به شما کمک کند و برنامه‌ای شگفت‌انگیز را برای سفر به استرالیا برای شما فراهم کند.

 

کدخبر: 1005086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟