مدارک لازم جهت خرید خانه و اخذ شهروندی ترکیه

اما این کار نیاز به طی مراحل قانونی و ارائه مدارکی دارد که تصمیم داریم در این مطلب درباره آنها اطلاعات مفید و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر تصمیم دارید به‌زودی برای خرید ملک یا آپارتمان در ترکیه اقدام کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با اطلاعات کامل وارد این سرمایه گذاری پربازده شوید.

مزایای خرید ملک در ترکیه

پیش از اینکه به سراغ توضیح مدارک لازم و نحوه خرید خانه در ترکیه برویم، می‌خواهیم درباره مزایای سرمایه گذاری ملکی در این کشور توضیحات کوتاهی داشته باشیم. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که اولین و مهم‌ترین مزیت خرید خانه در ترکیه، دریافت تابعیت و استفاده از مزایای شهروندی این کشور است، ولی در واقع مهم‌ترین مزیت خرید ملک در ترکیه با توجه به روند صعودی قیمت ملک در این کشور، ورود به یک سرمایه گذاری ملکی پربازده است؛ املاک نوساز این کشور جدا ارزش سرمایه گذاری کردن را دارند.

با خرید خانه در ترکیه، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. طبق قوانین ترکیه افرادی که برای اخذ پاسپورت اقدام به خرید ملک می‌کنند تا 3 سال اول اجاره فروش ملک خود را ندارد. البته اگر قصد زندگی کردن در ترکیه را ندارید و هدف شما فقط اخذ پاسپورت است، پیشنهاد می‌کنیم از پروژه‌های پیش فروش خرید کنید که این 3 سال طی تکمیل پروژه سپری شود و سود خیلی بیشتری از خرید این ملک کسب کنید. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان هوم ترکی در ارتباط باشید.

Untitled-1

مدارک مورد نیاز برای شهروندی ترکیه با خرید ملک

برای خرید ملک پس از انتخاب محله یا منطقه مورد نظر باید مدارک مورد نیاز را فراهم کنیم. طبق قوانین اداره مهاجرت ترکیه، افرادی که برای شهروندی ترکیه با خرید ملک اقدام می‌کنند، هیچ محدودیتی در انتخاب محله یا منطقه ندارند، فقط باید ارزش ملکی که انتخاب کرده‌اند، حداقل 400.000 دلار باشد. اما مدارکی که برای این کار در نظر گرفته شده، عبارتند از:

  1. اصل و کپی پاسپورت والدین و فرزندان
  2. حداقل ۴ عدد عکس رنگی با زمینه سفید برای والدین و فرزندان
  3. گواهی تولد فرزندان و ترجمه رسمی آن به زبان ترکی استانبولی
  4. گواهی ازدواج و ترجمه رسمی آن به زبان ترکیه استانبولی با مهر کنسولگری
  5. شماره مالیاتی سرپرست خانواده و تمامی اعضای خانواده
  6. برگه اصلی و کپی بیمه نامه سلامت از منابع معتبر
  7. بعد از پروسه خرید و سند به نام زدن، ثبت نام در اداره مهاجرت برای درخواست شهروندی توسط وکیل مجموعه انجام می‌شود
  8. رسید بانکی DAP که نشان‌دهنده انتقال حداقل 400 هزار دلار و معادل لیر ترک آن به حساب فروشنده
  9. نسخه اصلی گزارش کارشناسی ملک و یک نسخه کپی
  10. سند مالکیت ملک و یا قرارداد فروش محضری ملک
  11. گذاشتن شرح بر روی سند توسط وکیل (شرح یعنی برای اخذ پاسپورت به‌مدت ۳ سال حق فروش ندارد)
  12. وکالت والدین به وکیل برای اخذ شهروندی (دادن این وکالت در نوترهای ترکیه باید صورت گیرد)

2

آیین‌نامه روش پرداخت مبلغ خرید ملک و اخذ پاسپورت در سال 2022

بخش مهمی از تکمیل مدارک خرید ملک، پرداخت وجه آن و دریافت DAB یا گواهی خرید ارز است. در این مورد دولت ترکیه در تاریخ 21 ژانویه 2022 آیین‌نامه‌ای منتشر کرده و براساس آن روش پرداخت مبلغ خرید ملک دچار تغییراتی شده که در ادامه توضیح می‌دهیم:

«طبق آیین نامه جدید سرمایه‌گذار یا خریدار پیش از پرداخت مبلغ ملک باید یک حساب بانکی افتتاح و مبلغ مورد نظر را به‌صورت دلار، یورو یا پوند انگلیس به آن حساب واریز کند. فقط دقت کنید که این مبلغ نمی‌تواند به لیر ترکیه باشد.»

در قدم بعدی، خریدار باید از بانک بخواهد که این مبلغ را (با هر ارزی که در حساب خود واریز کرده) به لیر ترکیه محاسبه و به خریدار «Döviz alım belgesı»  یا «گواهی خرید ارز» ارائه کند.

گواهی خرید ارز، نوعی سند بانکی است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذار یا خریدار با اطلاعات شخصی خود به میزان دلاری USD سرمایه گذاری کرده است. وجود این برگه در کلیه مراحل به نام زدن سند و خرید ملک الزامی است. حتی در مواردی که سرمایه‌گذار به‌طور مستقیم به دلار، یورو یا پوند به حساب سازنده پول واریز می‌کند، مبلغ هر تراکنش باید به لیر ترکیه محاسبه و گواهی خرید ارز برای سرمایه‌گذار صادر شود. در نهایت مبلغی که روی گواهی خرید ارز درج می‌شود، قیمت کل فروش آن آپارتمان یا ملک است.

مزیت گواهی خرید ارز این است که دولت مبلغ دلار تغییر ارز را به‌عنوان سرمایه گذاری رسمی سرمایه‌گذار می‌پذیرد. همچنین هر مقدار لیر ترکیه که روی گواهی نوشته شود، قیمت رسمی فروش آپارتمان خواهد بود. این گواهی برای معامله شهروندی و ثبت سند مالکیت ضروری است.

مدارک مور نیاز برای دریافت گواهی خرید ارز از بانک‌های ترکیه

  • نام و نام خانوادگی خریدار یا سرمایه‌گذار
  • شماره پاسپورت یا شماره شناسایی خارجی
  • مبلغ معامله به دلار آمریکا که ثابت می‌کند معامله طبق  «Sermaye Hareketleri Genelgesi’nin 13üncü Maddesi» انجام شده است (بانک‌های ترکیه آن را می‌دانند)

بهترین مناطق استانبول برای سرمایه گذاری ملکی

استانبول یکی از گران قیمت‌ترین و بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه و آپارتمان است. رشد اقتصادی روز افزون، بازسازی و توسعه مناطق مختلف شهر و همچنین تنوع امکانات تفریحی، درمانی و رفاهی شهر باعث شده قیمت املاک استانبول روندی صعودی را در پیش بگیرد.

این شهر از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده که بهترین مناطق پیشنهادی ما برای سرمایه گذاری ملک و خرید خانه برای اخذ پاسپورت 5 منطقه‌ای هستند که در ادامه نام می‌بریم:

  • محله اسکودار آسیایی (Üsküdar)
  • محله کادیکوی آسیایی (Kadıköy)
  • محله کارتال آسیایی (Kartal)
  • محله زیتون بورنو (Zeytinburnu)
  • محله ساریر (Sariyer)

3

معرفی بهترین مرکز مشاوره خرید ملک و شهروندی در ترکیه

با توجه به توضیحاتی که در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه ارائه کردیم، توصیه می‌کنیم برای انجام این کار حتماً از تیم‌های متخصص مشاوره املاک در ترکیه کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود در روند انتخاب ملک و انجام امور اداری با مسئله جدی مواجه نشوید و خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کنید به پاسپورت و شهروندی ترکیه دست پیدا کنید.

در این مورد پیشنهاد ما مشاوران حرفه‌ای و زبده مجموعه هوم ترکی هستند. تیم هوم ترکی سال‌هاست به‌صورت حرفه‌ای در زمینه خرید املاک و آپارتمان در ترکیه فعالیت می‌کنند. فقط کافی است به نشانی http://hometurkie.com/ مراجعه و درباره شرایط و قیمت‌های خرید خانه در ترکیه، با مشاوران این مجموعه صحبت کنید تا با اطلاعات کامل وارد این سرمایه گذاری پربازده شوید.

کدخبر: 798393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟