قیمت سکه ، طلای 18 عیار و  دلار امروز چهارشنبه 19 شهریور 99

قیمت طلای 18 عیار / قیمت سکه / قیمت دلار / هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18 عیار هر گرم یک میلیون و 138 هزار تومان، قیمت دلار 25 هزار و 400 تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 11میلیون و 750 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 200 هزار تومان است.

قیمت سکه

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی 5میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 300 هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18 عیار

قیمت طلای 18 عیار در هر گرم هم یک میلیون و 138 هزار تومان، قیمت طلای 24 عیار در هر گرم یک‌میلیون و 516 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 930 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم گیر قیمت ارز می دانند و می گویند: خرید و فروش ها دراین بازار هیچ تغییری نکرده و در رکود نسبی هستیم.

گفتنی است، در بازار جهانی نیز قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد کاهش به 1930 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.33 درصد کاهش به 1936 دلار و 70 سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: «در حالی که افزایش ارزش دلار ادامه دارد، قیمت طلا کاهش داشته است. اگر ارزش دلار بالا بماند و خریداران طلا تصمیم به کاهش سرمایه گذاری خود در این بازار بگیرند، افت قیمت به زیر 1900 دلار دور از انتظار نخواهد بود.»

وی افزود: «تجار در بازارهای آسیایی موضع محتاطانه ای را اتخاذ خواهند کرد و ترجیح خواهند داد منتظر گشایش بازار نیویورک و دریافت سیگنال های واضح تری در این باره باشند که آیا رشد ارزش دلار و کاهش شاخص های بورس ادامه دار است یا خیر.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری طلا می خرند. اما در عین حال کاهش ارزش سهام شرکت های فن آوری در بورس وال استریت و تعویق آزمایش یک داروی مقابله با کرونا سبب شد تا افت قیمت طلا محدود باشد.

اکنون سرمایه گذاران روی نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا متمرکز شده اند. در حالی که انتظار نمی رود هیچ اقدام سیاستگذاری مهمی در این نشست صورت بگیرد، سرمایه گذاران بیشتر منتظر پیش بینی این بانک از نرخ تورم هستند. فعالان بازار همچنین منتظر نشست سیاستگذاری بانک مرکزی کانادا هستند. در عین حال نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا هم قرار است هفته آینده برگزار شود.

قیمت دلار ، قیمت سکه و ارزهای دیگر

در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 25 هزار و 400 تومان، یورو 29 هزار و 800 تومان و درهم امارات 7 هزار و 50 تومان اعلام شده است.

اختلاف نرخ ارز در بازار آزاد و صرافی های بانکی در روزهای اخیر موجب تشکیل صف های طولانی خرید ارز مقابل این صرافی ها شده بود؛ عده ای به نیت کسب سود حدوداً 4 میلیونی ساعات طولانی در صف خرید ارز مقابل این صرافی ها منتظر می ماندند؛ فروش ارز سهمیه ای در صرافی های بانکی در روزهای اخیر با جنجال هایی همراه بود.

بنابراین، صف‌های طولانی و البته جنجال‌برانگیز خرید ارز سهمیه‌ای از صرافی‌های بانکی واکنش بانک مرکزی را به‌همراه داشت و موجب متوقف‌شدن فروش 2200 دلار ارز سهمیه‌ای به هر فرد شد.

باتوجه به تأکید بانک مرکزی برای تأمین ارز نیازهای واقعی مشتریان، صرافی های بانکی نسبت به تأمین ارز مورد نیاز مسافران، بیماران، دانشجویان و ... اقدام می کنند و تنها فروش ارز سهمیه‌ای با کارت ملی را متوقف کرده اند.

برهمین اساس، صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به گروه‌های هدف با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 22 هزار و 750 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 22 هزار و 650 تومان خریداری می‌کنند.

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 26 هزار و 950 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها 26 هزار و 850 تومان درج شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟