این گفته یکی ازکارمندان فروشگاه زنجیره‌ای است. وی می‌گوید: از وقتی گوشت تنظیم بازاری عرضه شده است فروشگاه‌ها بی‌نظم شده‌اند و مردم هم ناراضی از فروشگاه‌ها خارج می‌شوند چرا که تعداد کثیری از کسانی که در صف می‌ایستند نوبت شان نمی‌شود و باید شانس خرید گوشت دولتی را در روز دیگر امتحان کنند. هفته‌های گذشته مسئولان دولتی اعلام کردند که عرضه گوشت وارداتی با سرعت انجام خواهد شد و قیمت گوشت داخلی هم با این عرضه کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد. اما این روزها نه گوشت تنظیم بازاری به دست مردم رسید و نه قیمت گوشت ارزان شد. از طرفی قرار بود مردم امکان خرید گوشت از سایت‌های عرضه‌کننده گوشت تنظیم بازاری را پیدا کنند تا دیگر واسطه‌ها و دلالان دست شان به گوشت‌های وارداتی نرسد؛ اما این راهکار هم مؤثر نبود. عرضه گوشت در سه سایتی که اعلام شد بسیار محدود بود و در کمتر از یک ساعت گوشت‌های بسته‌بندی شده فروخته شد و بعد از دوساعت گوشت یخی برزیلی هم نایاب شد.واحد پشتیبانی یکی از سایت های فروش گوشت تنظیم بازار در پاسخ به سوال روزنامه ایران مبنی بر اینکه چه تعداد گوشت بسته‌بندی را عرضه کردند، اظهارداشتند: تعداد بسته‌ها بسیار کم بود و تصور نمی‌کردیم با افزایش حجم تقاضا روبه‌رو شویم. بدین جهت از امروز(سه‌شنبه) عرضه بیشتری خواهیم داشت تا مردم بر اساس کد ملی و آدرس خود بتوانند گوشت تنظیم بازاری خریداری کنند.

44

هزار تومان گرانترین گوشت دولتی

کسانی که در سامانه‌های فروش گوشت که قرار شده زیر نظر وزارت صمت باشد، ثبت‌نام ‌کنند در ماه فقط یک بار اجازه خرید دارند. بر این اساس قیمت گوشت منجمد گوساله با قیمت ۲۹ هزار تومان و گوشت گوسفندی با توجه به قطعات و کشور واردکننده از ۳۶ تا ۴۴ هزار تومان عرضه می‌شود و بسته‌های تحویلی ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است.

25

بهمن ماه سامانه توزیع گوشت راه‌اندازی می‌شود

از آنجا که سایت‌ها نتوانستند موفق عمل کنند وقیمت گوشت به‌صورت متناوب در بازار در حال افزایش است، مسعود بصیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی گفته است برای آنکه بازار گوشت ساماندهی پیدا کند، سامانه‌ای برای توزیع گوشت وارداتی راه‌اندازی خواهد شد. چند روز قبل این سامانه در کارگروه تنظیم بازار معرفی و قرار شد صفر تا صد عملیات واردات و توزیع گوشت قرمز وارداتی از طریق این سامانه ثبت شود.این سامانه قرار است فعالیت خود را رسماً از ۲۵ بهمن ماه آغاز کند.

21

میلیون کیلو گوشت توزیع می‌شود

در راستای کمبود گوشت در بازار، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفته است در بندر شهید رجایی محموله گوشتی به وزن ۱۶ میلیون کیلوگرم شناسایی شده که شامل ۶۱۹ کانتینر است.محموله‌ای دیگر به وزن ۲.۵ میلیون کیلوگرم نیز شناسایی شده است. همچنین در گمرکات دیگر کشور ۲.۵ میلیون کیلوگرم گوشت قرمز شناسایی شده است. دژپسند با اشاره به شناسایی مجموعاً ۲۱ میلیون کیلوگرم گوشت در گمرکات کشور، گفت: گوشت‌های شناسایی‌شده تا یک هفته و

۱۰ روز آینده به بازار مصرف عرضه می‌شود که موجب شکستن قیمت خواهد شد.

25

درصد سهم عشایر از تأمین گوشت

در حالی که طی هفته‌های اخیر گرانی گوشت به گردن عشایر انداخته می‌شود چرا که آنها دام زنده را به کشورهای همسایه می‌فروشند، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور گفته است: سهم عشایر از تولید گوشت قرمز کشور حدود ۲۵ درصد است و هیچ اختلالی در عرضه دام زنده و گوشت قرمز تولید شده توسط آنها به بازار به وجود نیامده است که بخواهیم تقصیر را گردن آنها بیندازیم، چراکه نه تنها تأخیر در عرضه دام زنده هیچ سودی برای آنها ندارد بلکه عشایر نمی‌توانند دام‌های زنده خود را پس از پروار شدن نگه دارند و به بازار عرضه نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟