بیشترین موارد شکایت قصور از پزشکان عمومی است/کمبود فضای فیزیکی و نیروی پزشک بزرگترین چالش پزشکی قانونی اصفهان/

به گزارش رکنا از اصفهان؛منصور فیروزبخت امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آماری از سقط غیرقانونی جنین در اصفهان نداریم اما  ۴۷۳ مورد مجوز سقط قانونی توسط قاضی ویژه کمیسیون سقط صادر شده که البته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: نزدیک به ۱۰۰ درصد نظریات پزشکی قانونی استان توسط مراجع قضائی منجر به صدور رأی می‌شود و همکاران ما در پزشکی قانونی علی رغم سختی کار و فضای فیزیکی نامساعدی که دارند هر ساله جزو رتبه برتر پزشکی قانونی در حوزه گواهی نویسی کشور هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نمونه گیری از ۲ هزار و ۱۸۸ متهم انجام شد و ۲ هزار و ۲۵۳ پروفایل ژنی از متهمان در بانک هویت ژنتیکی استخراج شد.

فیروزبخت با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۳۴ پرونده در سال گذشته در کمیسیون‌های پزشکی قانونی بررسی و به نتیجه رسیده که ۲۳.۳ درصد نسبت به ۱۴۰۰ رشد داشته است، اضافه کرد:۲۲۱ پرونده قصور پزشکی بررسی شد که بیشترین موارد شکایت قصور از پزشکان عمومی است.

وی ادامه داد: براساس آمار پزشکی قانونی استان بیشترین موارد شکایت از پزشکان مربوط به پزشکان عمومی بوده که اقدام به درمان زیبایی می‌کردند و پس از آن جراحی زنان- زایمان و جراحی ارتوپدی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آماری از مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلی در استان نداریم اما فوتی‌های ناشی از اعتیاد سو مصرف مواد ۴۰۸ مورد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵.۶ درصد کاهش داشته و در رتبه ۱۱ کشور قرار داریم.

فیروزبخت با اشاره به اینکه بیشترین علت فوت حوادث کار سقوط از ارتفاع و برخورد با جسم سخت، برق گرفتگی و سوختگی بوده است، بیان کرد: شمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال گذشته ۲ هزار و ۷۹۷ نفر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.‌

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی استان اصفهان ۳۷۲ پست در چارت سازمانی دارد که از این تعداد ۱۷۲ پست خالی است، عنوان کرد: چالش کمبود نیروی انسانی بخصوص نیروی پزشک از دیگر مشکلات پزشکی قانونی استان است و ما در استان بشدت دچار کمبود نیرو هستیم بطوری که شهرستان‌های نطنز، نائین و سمیرم بدون پزشک هستند و پزشک این سه از مرکز استان بصورت مأمور تأمین می‌شود.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 906392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟