سلامت دانش‌آموزان، خط قرمز دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی‌پور» در خصوص کمبود احتمالی نیروی انسانی توضیح داد: مجوز ۱۳۸ هزار ساعت حق التدریس را از وزارت آموزش‌ و پرورش گرفتیم و با جذبی که صورت گرفت و با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه نیروی انسانی یکی از کم چالش‌ترین سال‌ها را خواهیم داشت.

وی در ادامه به شروع کلاس در اول مهر پرداخت و گفت: کرونا مشکلات بسیاری برای مدارس و دانشگاه ها ایجاد کرد اما پس از انجام واکسیناسیون همگانی،  همه دنیا به این نتیجه رسیدند که کلاس باید حضوری باشد و ما هم نظر ما همین است اما در زمینه سلامت فرزندان باید به اطمینان برسیم چون سلامت فرزندان، خط قرمز ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: خوشبختانه واکسیناسیون همگانی در کشور ما نیز شتاب گرفت با این وجود در مهرماه آموزش مجازی است و پس از آن با مجوز ستاد مقابله با کرونا، کلاس‌های حضوری به صورت آرام و تدریجی، در نواحی روستایی و عشایری در کلاس‌هایی با حداکثر ۱۵ دانش‌آموز و با رعایت همه پروتکل‌ها بازگشایی خواهد شد و جایی برای نگرانی اولیا نیست.

سعدی پور در خصوص بازنشستگی نیروهای آموزشی نیز گفت: طی چند سال آینده تعداد قابل توجهی از معلمان ما بازنشسته می‌شوند اما از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ و حق التدریس برنامه‌های مختلفی در دست اجرا داریم تا این کمبود جبران شود ضمن اینکه تاکید می‌کنم برای سال تحصیلی جدید هیچ کمبودی نداریم و کلاس‌ها با معلم شروع به کار خواهند کرد.

وی در خصوص عدالت دیجیتالی نیز گفت: در سال گذشته آموزش و پرورش مازندران، رتبه برتر را به دست آورد و با استفاده از ظرفیت همه همکاران، خیرین فرمانداران و بخشداران، حدود ۴۰ هزار گوشی هوشمند و تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد که افتخار بزرگی بود ضمن اینکه در سال جدید هم چنین طرحی در دست‌ داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص بهسازی و نوسازی مدارس نیز گفت: اداره کل نوسازی ۱۳۶ پروژه را در استان در دست اجرا دارد و قرار شد تا اول مهر ۳۱ پروژه را تحویل دهد.

سعدی پور همچنین تصریح کرد: دلسوزی و رعایت دقیق پروتکل‌ها موجب شد در این بیست ماه حتی یک دانش‌آموز به کرونا مبتلا نشد درحالی‌که ما امتحانات حضوری خرداد و کنکور را برای برخی پایه‌های نهم و دوازدهم داشتیم و در سال جدید هم با همان دقت، کار را انجام خواهیم داد.

این مسئول به ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرده و گفت: از نظر ما بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه است و امسال نیز آموزش و پرورش،  سامانه پادا را طراحی کرد تا کار نام‌نویسی به صورت منظم صورت گیرد اما چون سال اول فعالیت سامانه بود، مشکلاتی را شاهد بودیم که امیدواریم در ادامه، کارها روی روال بیفتد.

سعدی پور در ادامه از خانواده‌ها قدردانی کرده و گفت: ما همواره از خانه و مدرسه به‌عنوان دو بال آموزش و پرورش یاد می‌کردیم و در این بیست ماه که کلاس‌ها مجازی بود بسیاری از خانواده‌ها پای کار آموزش فرزندان خود بودند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 722603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟