تنبیه خط قرمز آموزش و پرورش است

سید محمد بطحایی روز شنبه در بازدید از طرح ویژه مدرسه البرز در جمع خبرنگاران افزود: معلمانی که اقدام به تنبیه دانش آموزان می کنند پس از بررسی و گزارش مسئولان ذیربط طبق قوانین با آنان برخورد می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مسئول تعلیم و تربیت است که در آن تنبیه دانش آموزان جایگاهی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای برنامه ویژه مدرسه یکی از برنامه های زیربنایی این وزارتخانه است که از مهرماه سال تحصیلی جاری دراستان ها اجرایی شده است .

بطحائی افزود: در قالب این برنامه دانش آموزان مدارس منتخب هفته ای 2 ساعت در پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و پایه های هفتم، هشتم و نهم در دوره متوسطه اول، آموزش های مهارتی فرا می گیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این گام کوچکی است که برای آموزش دانش آموزان در کنار تحصیل در برنامه مدارس گنجانده شده، دراین برنامه دانش آموزان به صورت خلاقانه مهارت های خود را در کلاس درس انجام می دهند.

وی ادامه داد: برنامه ویژه مدرسه در تمام استان ها درحال اجرا است که برخی از استان ها مانند البرز اجرای آن با توانمندی خاصی همراه بوده است .

بطحائی گفت: البرز از نظرفضای آموزشی با مشکل خاص روبرو بوده و میانگین فضای آموزشی آن نسبت به سرانه کشوری پایین است.

وی تاکید کرد: افزایش فضای آموزشی در البرز نیاز به مشارکت خیرین دارد تا دانش آموزان این استان در فضای مناسب تحصیل کنند.

وی یاد آورشد: به منظور افزایش سطح مشارکت البرز دربخش فضای آموزشی امروز نشستی با استاندارالبرز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز پیشکسوتان کرج برگزار شد تا بتوان این مشکل را کاهش داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟