با مخدوش کنندگان پلاک خودرو برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان؛ این روزها با تشدید مقررات محدودیت های تردد به منظور مبارزه با بیماری کرونا شاهد بروز نوعی قانون گریزی از طریق مخدوش یا مخفی نمودن پلاک وسایط نقلیه در سطح معابر به ویژه در ساعات منع تردد شبانه از سوی برخز از رانندگان وسایط نقلیه هستیم.

با توجه به این رخداد، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان خبر از تشدید برخورد با رانندگان این گونه تخلفات داد و افزود: چند وقتی است که پوشش و مخدوش نمودن پلاک خودرو در جامعه بیشتر شده است که برای مقابله و جلوگیری با این اقدام ضد فرهنگ برخورد قاطع با متخلفین در دستور کار پلیس راهور سمنان قرار گرفته است.

سرهنگ موسی بزرگی  گفت: رانندگانی که به هر شکلی برای فرار از اعمال قانون، اقدام به پوشش پلاک خودرو نمایندعلاوه بر اعمال قانون تخلف انجام شده، برای تخلف مخدوشی یا پوشاندن پلاک هم جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر گونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم است و در صورت مشاهده مأموران پلیس راهور ضمن جلوگیری از تردد این خودروها جهت رسیدگی و برخورد قانونی، خودرو به پارکینگ دلالت و راننده متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ محدودیت و ممنوعیت تردد خودروها در شرایط رنگ بندی کرونا باعث افزایش ارتکاب جرم مخدوش کردن و یا پوشش پلاک خودرو شده است که پلیس سمنان امروز نسبت به برخود جدی با این مساله هشدار داد.

حسن رستم زاده/سمنان

 

کدخبر: 721086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟