دستگیری عاملین آتش سوزی تالاب انزلی

به گزارش رکنا از رشت، سردار "عزیزاله ملکی" ، با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با کسانی که برای دستیابی به منافع شخصی، بدون توجه به محیط زیست، نسبت به تخریب منابع خدادادی اقدام می‌کنند، از شناسایی و دستگیری تمامی عوامل آتش‌سوزی اراضی مرداب انزلی خبر داد.

وی با تشریح دو مورد آتش‌سوزی‌ اخیر در حدود ۷ هکتار از اراضی روستای تربگوده و محله سوسر در حاشیه مرداب انزلی گفت: پلیس از همان ابتدای وقوع آتش‌سوزی با اقدامات کارشناسی و بررسی میدانی  و همچنین همکاری خوب اهالی منطقه، نسبت به بررسی موضوع اقدام و در حداقل زمان ممکن توانست عوامل دخیل در این دو آتش‌سوزی را شناسایی و دستگیر کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان، انگیزه متهمان در به آتش کشیدن بخش‌هایی از اراضی مرداب انزلی را سودجویی، تصرف و ایجاد کاربری مورد نظر اعلام کرد و افزود: ۵ نفر از عوامل این آتش‌سوزی به دستگاه قضائی معرفی که سرانجام منجر به صدور قرار برای تعداد ۲ نفر از این متهمان گردید.

وی با هشدار جدی به سودجویان و منفعت‌طلبان که با تخریب منابع خدادادی و ملی، زمینه نابودی این سرمایه‌های گرانبها را فراهم می‌کنند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع  دهند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 716596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟