مردم را به سمت آموزش فنی و حرفه‌ای سوق دهیم
به گزارش رکنا از لرستان، سید موسی خادمی در آیین اختتامیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: ترسیم اهداف آموزش و پرورش به عنوان مهمترین وظیفه دولت، یک وظیفه اجتماعی است که هر جامعه برای آینده مطلوب خود طراحی می کند و تربیت مدیران آینده و تربیت همه اقشار آینده جامعه از درون سیستم آموزش و پرورش عبور می کند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب استان در زمینه بازسازی خسارات ناشی از سیل در حوزه آموزش و پرورش افزود: در جریان سیل به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد تعداد زیادی از مدارس تخریب شد و بخشی از آنها آسیب دید به نحوی که غیر قابل استفاده بوده و از طرفی مدارس باید اول مهر ماه همان سال تحویل می شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: خوشبختانه تلاش فراوانی انجام و همه مدارس تعمیری تا اول مهر همان سال تعمیر شد و تعداد زیادی از مدارسی که قرار بود نوسازی شوند به نتیجه رسیده و برخی از آنها نهایتا تا شش ماه بعد تکمیل شد و در این زمینه کار زیادی انجام پذیرفت.

خادمی گفت: همچنین کارهای بزرگی در حوزه نرم افزاری انجام شده و در حوزه آموزش که اصل است، پیشرفت های زیادی حاصل شده است، از جمله وضعیت استان در امتحانات نهایی، رتبه استان در بعضی از دروس و وضعیت استان در کنکور همه اینها شاخص‌هایی است که خوشبختانه روبه‌ رشد است که البته لرستان باید جایگاهی بالاتر از این داشته باشد و هنوز به جایگاه مناسب خود نرسیده ایم و لازم است تلاش بیشتری صورت پذیرد.

وی با اشاره به ضرورت تجهیز هنرستانها و لزوم اقدامات بیشتر و تامین منابع در این زمینه گفت: لازم است مقداری گرایش مردم را به سمت آموزش فنی و حرفه ای سوق دهیم و متاسفانه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد کنکوری های ما در رشته علوم تجربی هستند و در بخش مهارت آموزی مشکلاتی مشهود است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: موفقیت آموزش و پرورش لرستان در جمع آوری مدارس کپری و مدارس خیلی خطرناک از شیرین ترین اتفاقات این حوزه است.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 708622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟