دستگاه قضایی مقابل زمین خواری 3000 میلیارد تومانی ایستاد / زمین برکه پریان برای استفاده در اختیار مردم قرار گرفت

به گزارش رکنا از مرکز رسانه قوه قضاییه ، امروز ( پنجشنبه ) ذبیح الله خداییان در ادامه اظهار کرد : پیرو اطلاعیه دریافتی، برخی افراد درخواست صدور سند مالکیت برای زمین موسوم به برکه پریان در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا (مجاور بازارچه مرزی) به مساحت ۸۳ هزار و ۴۰۹ متر مربع را داشتندو دستگاه‌های متولی نیز صدور سند مالکیت را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از ورود بازرسی کل استان گیلان و با دریافت اصل پرونده‌های ثبتی، مطالعه و مداقه فنی مستندات و نیز شنیدن توضیحات نمایندگان ادارات متعدد مشخص شد اراضی یادشده ملی است.

خداییان تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود، از صدور سند مالکیت به نام شخص مدعی جلوگیری و همزمان اقدام لازم برای هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری (کاداستر) از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و ثبت اسناد و املاک در دستور کار قرار گرفت.

زمین برکه پریان برای استفاده در اختیار مردم قرار گرفت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور مدیران کل دستگاه‌های ذیربط در بازرسی کل استان گیلان در نهایت، ۲ فقره سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مجموع به مساحت بیش از ۲۸ هکتار من جمله زمین مربوط به برکه پریان صادر شد.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه و مشخصات موجود، مساحت دقیق عرصه مربوط به برکه پریان به میزان ۸۳ هزار و ۴۰۹ مترمربع است که در شرایط موجود و بر اساس حداقل قیمت کارشناس رسمی دادگستری ارزش دست کم سه هزار میلیارد تومان دارد.

خداییان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و به دنبال پیگیری‌های بعدی سازمان بازرسی، سند مالکیت برکه پریان به نام سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده و مقرر است در راستای حقوق عامه به عنوان فضای سبز، احداث پارک و پارکینگ عمومی بازارچه مرزی آستارا در اختیار شهرداری و برای استفاده مردم آستارا قرار گیرد.

کدخبر: 983712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟