پیگیری پرونده واردات نهاده های دامی در دستور کار قضایی قرار گرفت
حجم ویدیو: 29.03M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، سوم تیرماه،خدائیان رئیس سازمان بازرسی  کل کشور با اشاره به گلایه‌مندی تعدادی از کشاورزان و اتحادیه‌ها در رابطه با خرید نهاده‌های دامی از سامانه بازارگاه و عدم دریافت این نهاده‌ها اعلام کرد که براساس پیگیری های به عمل آمده مشخص شده که سازمان تعاونی روستایی در تاریخ ۱۰ فروردین امسال اقدام به انعقاد قراردادی تحت عنوان تفاهم‌نامه کارگزاری با یک شرکت خصوصی کرده و به موجب این قرارداد، شرکت مذکور متعهد به تامین ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی از جمله گندم، جو، روغن و … شده است و در حالی که تاکنون حدود ۴۰ روز از موعد وارد کردن محموله نهاده‌های دامی به کشور از سوی این شرکت گذشته اما هنوز این نهاده‌ها تامین نشده‌ است.

 طبق اعلام سازمان بازرسی، ساخت کوتاژ صوری در حالی که هنوز محموله نهاده‌های دامی وارد بندر نشده بود و سپس ثبت کوتاژ در سامانه بازارگاه، سبب شد که ۸۰۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه به مردم، کشاورزان و اتحادیه‌ها ارائه شود و مردم نیز بدون آنکه نهاده‌ها وارد شده باشد، با مشاهده ثبت کوتاژ در سامانه بازارگاه، ۵۰۰ هزار تن از این نهاده‌ها را با مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان خریداری و این مبلغ را به حساب شرکت خصوصی مورد اشاره واریز کنند.

 دریافت شماره کوتاژ، قبل از وارد شدن کالا به بندر

 بعد از گزارش های ارائه شده توسط سازمان بازرسی، محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه نیز اعلام کرد  که یکی از تخلفات آشکار در جریان واردات این محموله بدین شکل بوده که قبل از وارد شدن کالای مورد نظر به بندر نسبت به اخذ شماره کوتاژ اقدام شده است و متعاقب این موضوع، کوتاژ در سامانه بازارگاه به ثبت رسید و در معرض دید مشتریان قرار گرفت و مردم نیز با مشاهده کوتاژ در سامانه، اقدام به خرید کالا کردند.

 رئیس عدلیه از سازمان بازرسی  و دادستانی خواست که موضوع تخلفات صورت گرفته در زمینه واردات نهاده‌های دامی را با فوریت و جدیت مورد پیگیری قرار دهد و در همین زمینه تصریح کرد: اینکه یک دستگاه که از متولیان واردات کالا به کشور است به صورت رسمی مرتکب چندین تخلف شده باشد موضوعی بسیار مهم و قابل پیگیری است.

با دستور محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه دادستانی تهران و سازمان بازرسی کل کشور پرونده  متخلفان واردات نهاده های دامی برای پیگیری و رسیدگی قضایی در دستور کار قرار گرفت .

براساس این گزارش ، در پی این موضوع با دستور رئیس جمهور مبنی بر بررسی تخلف احتمالی در واردات نهاده‌های دامی اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی عزل شد.

به گزارش رکنا به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی برکنار و با حکم وزیر جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت به عنوان سرپرست جدید این سازمان منصوب شد.

رئیس‌جمهور دو روز پیش و در پی انتشار اخباری مبنی بر تخلف احتمالی در واردات نهاده‌های دامی، به معاون اول خود و وزیر اطلاعات ماموریت داده بود به سرعت موضوع را بررسی و نتیجه آن را گزارش کنند.

کدخبر: 797520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟