برف این استان های ایران را سفیدپوش می کند/ هشدارها جدی است

امین‌حسین نقشینه با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، اظهار کرد:‌ از بعدازظهر امروز سامانه بارشی غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌ها به شکل برف و باران در استان‌های غربی و شمال غرب کشور آغاز می‌شود.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد:‌تا پیش از ظهر فردا سه‌شنبه گسترده بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی کشیده می‌شود.

 هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/۲۰؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید برای برخی استان‌ها

وی افزود: سامانه بارشی جدید چهارشنبه بعدازظهر یا اواخر وقت کشور را مجددا از سمت غرب تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیش بینی می‌کنیم پنجشنبه و جمعه نیمه غربی کشور بارش باران و برف داشته باشد.

وی تصریح کرد:‌ همچنین پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، برای سواحل شمالی بارش پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که برای تهران طی پنجشنبه شب و صبح جمعه 24 دیماه بارش پیش‌بینی می‌کنیم، افزود: شنبه نیز آسمان پایتخت بارانی خواهد بود که باعث بهبود کیفیت هوا می‌شود.

 سامانه بارشی جدید چهارشنبه وارد کشور می‌شود

نقشینه یادآور شد:‌ تا فردا کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و در برخی ساعت می‌تواند ناسالم برای تمام گروه‌ها باشد.

وی با بیان این که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دما در سواحل شمالی 6 تا 7 درجه گرم می‌شود، گفت: در هفته‌ آینده بارش‌های خیلی خوب برای غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌کنیم. در زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی بارش‌ها نسبتا شدید خواهد بود که در روزهای آینده هشدارهای مربوط به آنرا صادر خواهیم کرد.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1400/10/20

زمان پایان: سه‌شنبه 1400/10/21

نوع مخاطره: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت.

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/10/20 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان.

سه‌شنبه 1400/10/21 : کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: کاهش سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفر، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم فعالیت‌های عمرانی مانند بتن ریزی و جوشکاری، مدیریت در مصرف انرژی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی برای عملیات برف روبی.

کدخبر: 760609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟