آتش در تالاب انزلی دوباره شعله ور شد / مدیرکل مدیریت بحران: منتظر آمدن هواپیمای ایلیوشین هستیم

در روزهای اخیر بخش هایی از نیزارهای تالاب انزلی دچار حریق شده است. آتش سوزی در بخش غربی تالاب انزلی رخ داده است. آتش سوزی در غرب تالاب انزلی شب گذشته خاموش شد، اما صبح امروز مجددا شلعه ور شد. به گفته استاندار گیلان، عمدی بودن آتش سوزی در تالاب انزلی ثابت شده است. تا کنون دو نفر درباره پرونده آتش سوزی تالاب انزلی دستگیر شده اند.

به گزارش رکنا، امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران گیلان از آخرین وضعیت حریق در تالاب انزلی خبر داد و اظهار داشت: با تلاش همه دستگاه‌ها بیش از 95 درصد حریق در تالاب انزلی تا ظهر روز گذشته اطفاء اما از عصر سه‌شنبه آتش زیر خاکستر مجدداً شعله‌ور شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ابراز داشت: با وجود امداد هوایی و آب‌پاشی توسط بالگرد، حریق در تالاب انزلی به طور کامل مهار نشد و همچنین بادی که عصر روز گذشته در منطقه شروع به وزیدن کرد موجب گسترش آتش‌سوزی شد.

مرادی با بیان اینکه تلاش‌ها برای اطفاء حریق در تالاب انزلی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اکنون منتظر آمدن هواپیمای ایلیوشین هستیم که حدود ساعت 10 امروز در گیلان فرود می‌آید این هواپیما توانایی حمل 40 هزار لیتر آب را دارد.

وی تصریح کرد: طبق پروتکل تعریف شده یگان محیط زیست استان برای ورود امکانات لازم برای اطفاء حریق در تالاب انزلی درخواست داده و سازمان امداد هوایی امکانات در اختیار را به استان‌ گیلان اعزام می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اراضی درگیر با حریق اظهار داشت: تاکنون 12 هکتار از اراضی نی‌زار تالاب انزلی طعمه حریق شدند و تلاش ما این است که از گسترش بیشتر این آتش‌سوزی جلوگیری کنیم.

منبع: تسنیم

کدخبر: 716725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟