صدور مجوز استقرار و بهره‌برداری برای بیش از ۴۵۰۰ واحد صنعتی

به گزارش رکنا، ایرج حشمتی در تشریح عملکرد یک‌ساله معاونت محیط زیست انسانی اظهار داشت: برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های ماسه و گردوغبار در شهریور سال ۱۴۰۲ یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در سال گذشته انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای این اجلاس تصویب قطعنامه تهران در نشست کنیا بود، افزود: اجرای برنامه‌های تدوین‌شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور از دیگر برنامه‌های ما برای کنترل پدیده گردوغبار بود.

حشمتی به طراحی و ساخت بیش از ۱۰۰ دستگاه اندازه گیری غبار ریزشی اشاره و تصریح کرد: پایش رودخانه مرزی ارس از جمله دغدغه‌های ما بود که در این خصوص سند دوجانبه ایران و ارمنستان در بیست‌وپنجمین نشست مشترک برای پایش رودخانه مرزی ارس تنظیم و به امضای طرفین رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به ۱۲۰ طرح مورد بررسی قرار گرفت و بعد از بررسی گزارشات ارزیابی اثرات طرح‌های مشمول ۵۱ مجوز برای طرح‌ها صادر شد و با ۳۰ طرح به صورت مشروط موافقت شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: کارشناسان ما با استقرار، بهره‌برداری و طرح‌های توسعه نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی موافقت کردند که قدم رو به جلویی در صدور مجوزها و حمایت از تولید و رشد اقتصادی در کشور بود.

وی به انجام مستمر پایش‌های محیط زیستی در حوزه مختلف اشاره کرد و گفت: انجام بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ مورد پایش سوخت، خاک و دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی از دیگر اقدامات ما در طول سال ۱۴۰۲ بود.

 

کدخبر: 983063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟