سرقت 4 واحد آپارتمانی در تهران در 50 دقیقه/ چشم انتظاری مالباختگان برای خبر بازداشت سارقان

به گزارش رکنا به نقل از روزنامه آرمان امروز، این بخشی صحبت های یکی از مالبختگان این روزهای تهران است که این روزها تعدادشان افزایش چشمگیری داشــته، او منزلش دچار دستبرد 5 سارق قرار گرفته و حال به غیر چند فیلم کوتاه از دوربین های مداربسته و اثر انگشت یکی از سارقان، هیچ چیز دیگری در دستش نیست. او که پس از سرقت، خود را مستاصل ترین آدم دنیا می داند، با صدای لرزان می گوید: مقداری پول و طلا جمع آوری و پس انداز کرده بودم و برای آینده نقشه های زیادی داشتم، اما  همه آن امید و آرزوها از دست رفته و آینده نامعلوم که باید از صفر شروع کنم، دردناکتر از پول و طلا است. این صحبت ها در شرایطی مطرح می شود که او یکی از صدها نفری است که در تهران منزل و تمام دارایی اش به سرقت رفته است.

حال این دارایی می تواند پول، طلا و اجناس قیمتی باشد، یا یک گوشی آیفون 13 که یک جوان برای خریدش ماه ها کار کرده تا لذت آیفون داشتن را تجربه کند، اما این لذت در کمتر از چند ثانیه بعد از گفتن الو تبدیل به ترس و فریاد دزد را بگیرید در خیابان می شود. بنا بر آماری که نیروی انتظامی ارائه داده: در سال 1401 نسبت به سال، 1385 سرقت از اماکن خصوصی، 31 برابر، سرقت از منزل، 5 برابر و تعداد دستگیرشدگان نیز 3.5 برابر شده است.

حال به ماجرای سرقت مذکور بپردازیم، شامگاه جمعه 15 دی، حدود ســاعت، 20 در کمال خونسردی چهار آپارتمان در محله گیشا خالی شد و کلی سکه و پول نقد به همراه دلار و... را بردند و رفتند. دست پلیس و ماموران آگاهی نیز تنها به چند سر نخ کوچک بند است و روزهایی که می گذرد و امید مالباختگان برای پیدا شدن سارقان کمرنگ تر می شود؛ برای بازگشت ثمره ده ها سال کار شبانه روزی.

آن طور که خبرنگار حوادث جام جم هم از سرقت این منازل گزارش داده است: ساعت22 وقتی مرد جوان از محل کار به خانه اش بازگشت متوجه تخریب در ورودی خانه شد. سراسیمه وارد خانه شد و متوجه به هم ریختگی وسایل و سرقت از آنجا شد. از خانه که بیرون آمد، متوجه تخریب قفل در ورودی خانه همسایه شد. خانه های طبقه اول هم به همین سرنوشت دچار شده و مورد دستبرد سارقان قرار گرفته بودند. مرد مالباخته اما درباره جزئیات سرقت از چهار واحد آپارتمان یک ساختمان به صورت همزمان گفت: پول، طلا، عطر، ادکلن و هرچه که قابلیت نقد شدن را داشته سرقت شده و دزدان با خود برده بودند. ارزش اموالی که دزدان فقط از منزل ما بردند بیش از یک میلیارد تومان بود. به گفته مالباخته او وقتی متوجه سرقت از سه واحد دیگر ساختمان شد، به همسایه ها خبر داد تا خودشان را به خانه برسانند.

او در مورد این که سارقان چه کسانی بودند، گفت: بر اساس فیلم دوربین های مداربسته ساختمان، سارقان پنج نفر بودند و با یک خودروی سواری به آن محل آمده بودند. یک نفر از آنها در داخل خــودرو مانده و چهار نفر دیگر ابتدا با انداختن دیلم در پارکینگ را تخریب و بعد از در اصلی وارد ساختمان شده و حدود ساعت 9 و 40 دقیقه از خانه خارج شدند.

طبق ساعت دوربین، چهار سارق حدود 50دقیقه در ساختمان حضور داشتند. طبقه سوم خالی بود وهمسایه های طبقه چهارم وپنجم هم گفتند هیچ صدایی نشنیده ومتوجه سرقت نشده اند.

رضا مسعودی فر، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرده بود: سال 1388 فقط 200 هزار سرقت به ثبت رسید اما این آمار در سال 1400 به یک میلیون و 400 هزار سرقت رسید!. وی در پاسخ به این سوال که این آمار بسیار تکان دهنده است و چرا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم موفق نبوده ایم؟، می گوید: علتش این است که ما به اصول پیشگیری اصلا پایبند نیستیم! اصول پیشگیری شفافیت است.

کدخبر: 962143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟