تاکنون 5 میلیون ایرانی برای دریافت کارت الکترونیک واکسن اقدام کردند / کادر درمان،کم ترین دریافت کنندگان کارت واکسن کرونا
حجم ویدیو: 79.02M | مدت زمان ویدیو: 00:10:50

 از آبان ماه دریافت برخی خدمات عمومی منوط به داشتن کارت دیجیتال واکسن کرونا خواهد بود. این در حالی است که هنوز بسیاری از افرادی که هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند، نمی توانند کارت دیجیتال واکسن کرونا را از سامانه سلامت بگیرند، چراکه این سامانه هنوز دارای مشکلاتی در زمینه نحوه صدور کارت دیجیتال واکسن کرونا است.سرپرست مرکز آی تی وزارت بهداشت به سوالات مربوط به کارت دیجیتال واکسن کرونا پاسخ داده است.

به گزارش رکنا، دکترعلی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: تا الان 5 میلیون کارت واکسن ثبت نام شده است و این یعنی این تعداد دکمه درخواست کارت دیجیتال فارسی یا انگلیسی را زده اند.

وی با بیان اینکه به زودی افرادی که سفرخارجی درپیش دارند به کارت دیجیتال انگلیسی خود دست پیدا می کنند افزود: از این 5 میلیون نفر ، نزدیک بیش از 20 هزار نفر فرم مربوط به ثبت گزارش خطا را پر کرده اند.

کارت واکسن کرونا

دکترعلی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات درباره افرادی که کد تایید ارسال پیامک مربوط به ثبت نام سایت دریافت کارت دیجیتال را دریافت نکرده اند گفت: باید این موضوع را تحت بررسی قرار دهیم.

وی درباره این موضوع که چرا برای برخی از مردم در زمان دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا مشکل به وجود آمده است گفت: دلیل موضوع این است که در مرکز آی تی وزارت بهداشت اطلاع مربوط به تاریخ و نوع واکسن وجود ندارد و باید اطلاعات از طریق محل تزریق واکسن بارگزاری شود. اما این اتفاق رخ نداده است و مردم می توانند به بخش ثبت گزارش خطا مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: این موضوع بیشتر در پایگاه هایی که خارج از سیستم بوده مثل پایگاه های دایر شده در پارک ها یا فضاهای دیگر یا مراکزی که در روزهای ابتدای واکسیناسیون شلوغ  بوده و اطلاعات وارد نشده است.

دکتر شریفی گفت: افرادی که در یک هفته آینده سفر خارجی دارند تصویر بلیط سفرشان را بارگزاری کنند تا در اولویت قرار بگیرند.

وی همچنین گفت تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از هر گونه سوء استفاده از کارت واکسن کرونا جلوگیری کنیم افزود: متاسفانه کم ترین ثبت اطلاعات مربوط به تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان است چرا در همان روزهای اول واکسن را دریافت کردندو حالا برای دریافت کارت واکسن دچار مشکل شده اند . اما  این مشکل هم در حال بررسی و حل شدن است.

 

 

کدخبر: 729854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟