آمار کرونا در ایران تا امروز هشتم شهریورماه / ۶۶۹ ایرانی دیگر جانباختند

آمار کرونا در ایران / آمار کرونا در ایران موقعیت بحرانی دارد . آمار کرونا درایران از میزان بالای مرگ و میر کرونایی خبر می دهد. آمار کرونا در ایران تاکید دارد که باید سرعت واکسیناسیون افزایش بیابد. آمار کرونا در ایران نشانگر این است که مدیریت کرونایی در ایران باید مسیر تغییر و عملکرد تخصصی تری را به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آخرین وضعیت کرونا در کشور را وزارت بهداشت اعلام کرد.

طبق اعلام  وزارت بهداشت تا کنون ۱۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۶۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۲۹۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۲۶۰ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

با تزریق ۷۶۵ هزار و ۱۳۴ دُز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته، رکورد تزریق روزانه واکسن در کشور شکسته شد.

از دیروز تا امروز ۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۹۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۷ هزار و ۱۵۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۱۷۵ هزار و ۴۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۸۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در 24 ساعت گذشته، 765 هزار و 134 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شد و رکورد تزریق روزانه واکسن در ایران شکسته شد. آمار کامل واکسیناسیون به 26 میلیون و 941 هزار و 260 دُز رسیده است.

تا کنون 22.4 درصد مردم کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما دُز دوم واکسن تنها به 10.1 درصد جمعیت ایران تزریق شده است.

گفتنی است؛ با وجود این که قرار بود تا پایان شهریور حدود 50 میلیون دُز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده شود، تا امروز فقط حدود 3 میلیون دُز واکسن برکت به این وزارتخانه تحویل داده شده که از این مقدار تا نزدیک 2 میلیون و 600 هزار دُز واکسن برکت به ایرانیان تزریق شده و تکلیف تحویل واکسن های بیشتر از سوی بنیاد برکت به وزارت بهداشت مشخص نیست.

همچنین تا کنون حدود 120 هزار دُز واکسن پاستور به وزارت بهداشت تحویل داده شده که از این مقدار تعداد محدودی از آنها تزریق شده است. البته علیرضا بیگلری، رئیس انیستیتو پاستور امروز وعده داد که تا پایان شهریور 700 هزار دُز واکسن پاستور به وزارت بهداشت تحویل داده شود.

کدخبر: 716231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟