واکسیناسیون 40 هزار نفر با کووپارس / فردا و پس فردا
حجم ویدیو: 30.87M | مدت زمان ویدیو: 00:04:12

به گزارش رکنا، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی  با قدمتی بیش از 96 سال در تولید واکسن و سرم فعالیت گسترده ای دارد در زمینه تولید واکسن کرونا نیز فعالیت چشم گیری دارد.
دکتر مهرآبادی افزود: خوشبختانه مجوز فاز سوم را دریافت کرده ایم و  فردا و پس فردا 40 هزار داوطلب در تهران و البرز  واکسن رازی و سینفوفارم  دریافت می کنند تا کارایی واکسن رازی مشخص و به بازار ارائه شود.

وی افزود: درحال حاضر از بخشی از ظرفیت داخلی و برخی از ظرفیت  برون سپاری موفق شدیم 400 هزار دوز واکسن در ماه قبل  و در هفته جاری یک میلیون دز واکسن تولید کنیم و سعی داریم تا پایان ماه  فرآیند کنترل کیفیت آن انجام خواهد. این درحالی است که تا پایان سال حدودد 20 میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.ساختمان اصلی تولید واکسن نیز درحال تجهیز است و به امید خدا به مرحله تولید یک و نیم میلیون دوز در ماه خواهیم رسید.

معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازیگفت: در اسفندماه 98 یک ماه مطلعه کردیم وبا توجه تجربه های که داشتیم  که از پلتفرم تو ترکیب استفاده کنیم.وقتی بحث واکسیناسیون افراد 12 تا 18 ساله می شود ، ترجیح این است که با پلتفرمی نوترکیب انجام شود. یکی از دلایل این است که این پلترفم ها یکی از بی ضرر ترین پلتفرم هاست.

در فاز دوم حتما مطالعه هدف اصلی ایمنی سازی واکسن است بیش از 75 در صد ایمنی داشته ایم که جز معدود واکسن های تولید داخل است که ایمنی زایی بالایی دارد.

 

 

 

کدخبر: 715988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟