بحران آب در خوزستان تا پاییز ادامه دارد / پاییز بدون بارش در راه است

بحران آب در خوزستان یکی ازمعضلات بزرگ این روزهای کشور است. بحران آب درخوزستان به یک نارضایتی جمعی تبدیل شده است. کشاورزان و دامداران خوزستانی اولین جامعه ای هستند که بحران آب در خوزستان به آنها ضربه شدیدی زد. بحران آب در خوزستان را در خشک شدن تالاب بزرگ هورالعظیم به صورت واضح دید. بحران آب در خوزستان روستاییان را فلج کرده است و مسئولان هنوز در پی پیدا کردن راه حلی برای برطرف کردن بحران آب در خوزستان هستند.

به گزارش رکنا: دکتر کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت وگویی با خبرنگار رکنا اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان فقط  وظیفه تامین آب شرب 76 شهر و 2800 روستا در استان را دارد.

وی با بیان اینکه دربخش آب شرب مشکل خاصی نداشتیم افزود: تنش آبی و کاهش بارش ، حجم آب های پشت سد ها همه از مورادی ایست که باعث بحران آب درخوزستان شده است. این تنش آبی بیتشر در مسیر رودخانه کرخه انجام شده و همین مورد مشکلاتی را در بخش آب گیرهای شهرها و روستاها به وجود آورده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه سردرگرمی مدیران نیز در بخش مدیریت آب در این تنش سهیم هستند. پیش بینی می شود که بی آبی ها درخوزستان تا آبان ماه ادامه داشته باشد.امیدواریم بعد از آن بارش های قابل توجهی را داشته باشیم اما طبق گفته سازمان هواشناسی متاسفانه  پاییز خشکی را در پیش خواهیم داشت.
60 تا 70 روستاهای خوزستان بحران زده هستند

وی افزود: همانطور که اعلام کردیم  تنش آبی ، کاهش آورده رودخانه ها و کاهش بارش باعث بروز بحران آب در خوزستان  شده است اما با بیکار نبودیم و با تلاش های زیادی که انجام دادیم خوشبختانه مشکل حادی در تامین آب شهرهای بزرگ نداریم.دربین 2800 روستا نیز  60 یا 70 روستا دچار تنش آب هستند که در زمینه رسیدگی به آنها نیز اقدامات خوبی را در پیش گرفته ایم.

کدخبر: 706078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟