تهدید وقوع سیل در 11 استان/ امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش

هواشناسی اعلام کرده است که در برخی استان های کشور شاهد وقوع سیل خواهیم بود. نیروهای امدادی در پی احتمال وقوع سیل در حالت آماده باش قرار گرفتند. در هفته گذشته نیز در چند استان احتمال وقوع سیل پیش بینی شده بود. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده باش نیروهای این سازمان در پی احتمال وقوع سیل خبر داد. در برخی استان های کشور شاهد بارش شدید باران خواهیم بود و احتمال می رود که سیل در این استان ها رخ دهد.

به گزارش رکنا، مهدی ولی‌پور اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی بر اثر سیل یک مرد ۸۰ ساله در شهرستان اسکو جان باخت، همچنین یک تیم از امدادگران هم در حال ارزیابی خسارات سیل در این استان هستند.

وی اظهار داشت: ۲ شهر و هشت روستا در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و خوی از سیل متاثر شدند که علاوه بر ارزیابی امدادگران از مناطق متاثر از سیل، ۲ خانه هم از آب تخلیه شد.

ولی‌پور تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۴۳ روستا در شهرستان‌های سرباز، چابهار و قصر قند، دچار سیل و آبگرفتگی بوده که در این مناطق ۱۶ نفر امدادرسانی و اسکان داده شدند؛ امدادرسانی در شهرستان سرباز نیز ادامه دارد. سایر مناطق دچار آبگرفتگی جزئی یا انسداد راه‌های ارتباطی شده‌اند.

به گفته وی، استان‌های گلستان بدون مداخلات جوی بوده، کرمان ورزش باد شدید و هرمزگان بارش باران داشته که هیچ کدام نیاز به امدادرسانی نداشتند.

کدخبر: 705429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟