ایرانی ها 21 واژه فارسی مهم را در گوگل سرچ کردند + جزئیات

به گزارش رکنا، طبق روال هر پنج شنبه هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید را که کاربران به دنبالش بودند، با هم مرور می کنیم.

7 واژه فارسی پر جست وجو در گوگل
نتایج قرعه کشی سایپا و ایران خودرو هنوز هم از پر جست وجوترین موضوعات هستند. این محبوبیت هم به دلیل اختلاف بالای قیمت بازار با کارخانه است که موجب شده بسیاری از مردم به امید بهره بردن از این اختلاف اقدام به ثبت نام کنند و منتظر قرعه کشی ها بمانند. بعد از قرعه کشی خودروسازها موضوع ثبت نام اینترنت رایگان انتخابات جست وجو شده است. باید عرض کنم که شما هم اگر به دنبال 7 گیگ اینترنت رایگان انتخاباتی هستید باید به سامانه ictgifts.ir  مراجعه کنید. نتیجه بازی والیبال ایران و ژاپن که با باخت 3 بر صفر ایران همراه بود، در رده چهارم پر جست و جوها قرار دارد. احتمالا قطعی برق باعث شده مردم برای دیدن تلویزیون به تلوبیون مراجعه بیشتری داشته باشند و همین نام تلوبیون را به رده پنجم پر جست و جوهای هفته رساند. در کنار همه این خبرها هنوز مردم به دنبال نتیجه مذاکرات در وین هستند و یکی از پر جست و جوترین واژه ها آخرین نتیجه مذاکرات وین بود و در آخر فوت اسماعیل خوئی در 4 خرداد در لندن نام این شاعر مشهدی را پر جست و جو کرد.
7 مقاله پربازدید از ویکی پدیا
در این هفته زندگی نامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای کاربران جذاب بوده و آن ها مقالات زندگی نامه نامزدها را مطالعه کردند. در ابتدای فهرست نام سید ابراهیم رئیسی 61 ساله قرار دارد که دکترای فقه و حقوق خصوصی از مدرسه عالی شهید مطهری دارد. عبدالناصر همتی نفر دوم فهرست است که او هم 64 ساله است و دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران دارد. نفر سوم این فهرست محسن رضایی است که او هم دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران دارد و هم اکنون 67 ساله است. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی هم که جوان ترین نامزد ریاست جمهوری با 50 سال سن است  و پزشکی خوانده  در رتبه چهارم پربازدیدها قرار دارد. آخرین نامزد این فهرست هم سعید جلیلی است که دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) دارد و 56 ساله شده است. بعد از نامزدهای ریاست جمهوری مقاله ای درباره تیم ملی والیبال مردان ایران قرار دارد و زندگی نامه سعید قاسمی هم آخرین مقاله پربازدید این هفته است که احتمالا به دلیل انتشار ویدئوی هشدار گونه عجیب او به احمدی نژاد مورد توجه قرار گرفته است.
7 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک
در این هفته هشتگ های انتخاباتی مثل هشتگ های «ما منتظر انتخاباتیم»، «رای می دهیم»، «دولت جهاد و جهش» و... در توئیتر داغ شد. در کنار این هشتگ ها، هشتگ های حمایتی از برخی کاندیداها از جمله جلیلی، همتی، رضایی و رئیسی هم دیده می شود. البته هشتگ «روحانی مچکریم» هم در روزهایی داغ شد که کاربران از عملکرد دولت در این هشت سال تشکر کردند. البته تعداد توئیت های انتقادی که این هشتگ را زده بودند، بیش از توئیت های قدردانی بود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
کدخبر: 693467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟