کرونا نسخه های قدیمی را سوزاند / دستور کووید19، تغییر و مبارزه است

تاثیرات طولانی مدت انزوای اجتماعی چه خواهد بود؟ چه تکنیک ها یا عاداتی ممکن است به ما کمک کند یاد بگیریم چگونه تنها باشیم؟ یا برعکس.

اگر با خانواده ، همسایگان یا یک همسر بدرفتار این روزهای کرونایی را می گذرانیم ، چگونه باید با این شرایط کنار بیاییم؟ چگونه با تنهایی یا روابط دور دست کنار بیاییم؟ آیا برای ما سخت خواهد بود که وقتی کرونا مهار شد دوباره وارد جامعه شویم؟ اگر شرایط فعلی و عادت به دورکاری ها و محدودیت ها بر ساختار شخصیتی ما اثر گذار شود و نخواهیم به شرایط قبل از گسترش این ویروس برگردیم چه باید بکنیم؟

این ها بخشی از سوالاتی است که این روزها ذهن مردم جامعه جهانی را درگیر کرده است.

زندگی به یکباره تغییر کرده است از محل کاری که  دورکار شده تا جشن تولد های آنلاین ، مدرسه آنلاین؛ کنسرت و تئاتر و ... آنلاین.

زندگی به یکباره آنلاین شد بدون اینکه خبری از قبل بدهد و آمادگی در جامعه ایجاد کند. تغییراتی با گسترش یک ویروس کشنده که هیچ چاره ای نمی گذاشت جز اینکه برای زنده ماندن، تغییر کنیم.

مرگ عزیزان و انفجار اقتصاد با گسترش کرونا

علی رغم نگاه های منفی که به کرونا وجود دارد که بیشتر به خاطر از دست دادن عزیزان و شرایط اقتصادی است که کرونا ایجاد کرده ، تاثیرات مثبت اجتماعی که بعضا غیرمنتظره هم بوده است شکل داده است . به طور مثلا ، شکل دهنده طغیان گسترده خیرات و همدلی در جهان بوده است. خیراتی که حتی از مرز شهر و روستا و اهالی یک کشور به کمک رسانی های جهانی از کشوری به کشور دیگر یا قاره ای به قاره ای دیگر رسید. همه برای بقا همدیگر دست به دست هم دادند و نگرانی حیات همدیگر را داشتند و دارند.

در سراسر جهان یک خط کمک شکل گرفته است. نگاه هایی که بی تفاوت به سالمندان شده بود حال نگران زندگی و سلامت آنها شده و توجه های دور شده، نزدیک شده است.

تشکر های جهانی شکل گرفت، مثل کف زدن های پنجشنبه ها برای کادر درمانی که در خط اول مبارزه با کرونا جای گرفتند.

حتی دولت هایی که با هم در جنگ و ستیز بودند نیز در این دوره آرامتر نسبت به هم رفتار کردند و صبوری بیشتری داشتند و نبردهای سخت خود را برای بعدها گذاشتند.

دستور تغییر کرونایی!

ویروس کرونا ، ویروس تغییر است .در میان ویرانی عاطفی و عدم اطمینان ها ، این امکان را فراهم کرد که ارتباط بیشتری برقرار شود و تغییر بنیادی در جامعه شکل بگیرد.شاید که این همه گیری ، باعث نزدیک شدن مردم دور شده از هم شود.

ویروس کرونا، ویروس تغییر است و به حتم با ورود خود و در ادامه با بودنش در میان انسان ها نمی گذرد زندگی به روند دوران قبل از کرونا بازگردد.

کرونا به یکباره زندگی ساکنان کره زمین از گیاه و حیوان و انسان را تغییر داد, پس پیامی واضح دارد و آن اینکه باید تغییر کنید و تغییر همیشه سخت است و اتفاقات تلخ و شیرین را با خود به همراه دارد. دیگر با راه حل ها و روند های قبل از کرونا نمی توانیم به سراغ هیچ مبحث اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی ... برویم باید راه حل های جدید طراحی شود زیرا نسخه های قبلی منسوخ شده و بی حاصل شده اند و حتی نتیجه ضرر زننده دارند .

کرونا ویروس تغییر است و جامعه جهانی  همزمان که یاد می گیرد در برابر این سرعت تغییر و حمله کرونا چگونه مبارزه و مواجهه داشته باشد باید بتوانند به سرعت این تغییر برسند و دگرگون شوند وگرنه دوره کرونایی می تواند ویران کننده نسل حیات کنونی بر کره زمین باشد.

مرگ کرونا با شکست خستگی

برای نجات از کرونا ؛ برای نجات زندگی در همه ابعاد باید خسته نشویم ، بیشتر همدیگر را دوست بداریم و همدل تر بشویم و تن بجنبانیم و تغییر را با سرعت شکل بدهیم که وقت بی انگیزگی نیست ؛ وقت همدلی و ساختن تازه ها است . کودکان امروز؛ حق زندگی دارند، زندگی آینده آنها ، امروز دست ماست.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آزاده مختاری

کدخبر: 662872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟