پیش بینی هوا در 5 روز آینده

به گزارش رکنا، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر روی عدد 154 قرار گرفته و هوای تهران برای همه افراد جامعه آلوده و وضعیت قرمز است.

همچنین شاخص کیفیت هوا طی 24 ساعت گذشته به‌طور میانگین بر روی عدد 168 قرار داشت و هوای تهران برای همه افراد جامعه آلوده و وضعیت پایتخت به لحاظ آلودگی هوا قرمز بود.

تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 181 روز هوای قابل قبول، 87 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 4‌ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت 25 روز هوای پاک، 197 روز هوای قابل قبول، 60 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

همچنین بیشترین دما برای روز جاری در تهران 8 درجه و کمترین دما 2 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

وضعیت هوا در روزهای آینده

صادق ضیائیان در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به پایداری و سکون نسبی جو طی پنج روز آینده، به ویژه از امروز (۱۲ دی) تا یکشنبه (۱۴ دی) هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور از جمله تهران، اصفهان، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد غبارآلود خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر یکشنبه (۱۳ دی) و طی روز دوشنبه (۱۴ دی) با شمالی جریانات هوا روی دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما دور از انتظار نیست.

ضیائیان با اشاره به اینکه طی این مدت در استان‌های قزوین، البرز و تهران وزش باد خواهیم داشت، گفت: امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ دی) دریای عمان به‌ویژه بخش‌های شرقی آن به‌تناوب مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ دی) صاف و غبارآلود با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۴ دی) نیز کمی ابری و غبار آلود در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تشریح آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت

محمد رستگاری در تشریح روند افزایش دی اکسید گوگرد در هوای تهران در گفت و گویی اظهار داشت: افزایش آلودگی هوا تابع دو موضوع شرایط جوی و انتشار الاینده ها از منابع مختلف است. در حقیقت هنگامی که پایداری داشته باشیم تمام پارامترها افزایش پیدا می کنند اما شدت این افزایش بستگی به حجم آلاینده ها دارد.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس شاخص هایی که جهانی هستند برای حفظ سلامت شاخص 0تا50 پاک و 50 تا 100 را قابل قبول اعلام می کنند؛ دی اکسید گوگرد در هوای بالا رفته اما جز سه روز که چند ایستگاه موردی از 100 عبور کردن در بقیه روزها در رنج 50 تا 60 قرار داشته است لذا در حال حاضر دی اکسید گوگرد دغدغه جدی نیست و مشکل اصلی بحث ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون هستند.

رستگاری درخصوص ارتباط فعالیت صنایع و افزایش دی اکسید گوگرد نیز گفت: واحدهای عمده مصرف کننده سوخت فسیلی در تهران همچون سیمان تهران تعطیل هستند و نیروگاه بعثت نیز گاز استفاده می کنند لذا به نظر می رسد افزایش دی اکسید گوگرد ناشی از افزایش تجمعی روزهای گذشته هستند که به این الایندگی اضافه شده است.

وی تاکید کرد: بی تردید اگر صنایع و منابع انتشار آن در تهران تعطیل نمی شدند اعداد برای دی اکسید گوگرد بسیار بالاتر می رفت، فعلا مشکل ما ذرات معلق با قطر متر از 2.5 میکرون است برهمین اساس هرچند که باید دی اکسید گوگرد مورد توجه قرار گیرد اما دغدغه اصلی ما نیست و در طول سال دی اکسید گوگرد اکثرا در شرایط پاک است. امروز باید برای ذرات معلق چاره اندیشی کنیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟