مذاکره ایران با شرکت های سازنده واکسن کرونا

به گزارش رکنا، سعید نمکی وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه تامین واکسن کرونا دو مناقصه بزرگ ملی برگزار شده است، گفت: طبق برآوردها علاوه بر ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسنی که از سبد کووکس دریافت می‌کنیم، برای واکسیناسیون تعداد بیشتری از مردم نیازمند واکسن کرونای بیشتری هستیم.

وی درباره وضعیت تامین واکسن کرونا، گفت: ما برآورد کردیم که علاوه بر ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسنی که از سبد کووکس دریافت می‌کنیم، برای واکسیناسیون تعداد بیشتری از مردم نیازمند واکسن بیشتری هستیم.

وی افزود: در این زمینه هم خوشبختانه اقدام کردیم و با کشورها و سازندگان مختلف چه به صورت مستقیم چه توسط بخش خصوصی اقدام کردیم و از بخش خصوصی هم خواستیم با هر توانی که می توانند از هر کجای دنیا واکسن کرونا تهیه کنند. البته باید از منابع معتبر و مورد تایید ۱۰۰ درصد واکسن کرونا تهیه کنند.

سعید نمکی ادامه داد: این بخش‌ها در دو مناقصه ملی که برگزار کردیم شرکت کردند و تعدادی برنده شدند که داریم مذاکره می‌کنیم. انشاالله به زودی از مسیرهای مختلف واکسن کرونا وارد می شود و این خبر را به مردم اعلام می کنیم./ فارس آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟