مرگ تهرانی های کرونایی به 200 نفر می رسد

کرونا / به گزارش رکنا، ناهید خداکرمی بیان کرد:‌ دیگر کم کم به مرگ‌های روزانه 200 نفر در در تهران می‌رسیم. در حال حاضر 6 هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نزدیک 3 هزار نفرشان به دستگاه متصل هستند و به همین دلیل امکان بالارفتن آمار مرگ و میر وجود دارد. بنابراین می‌طلبد که سخت گیری بیشتری در باب اجرای پروتکل‌ها اجرا شود. متاسفانه با وجود درخواست‌ها به تعطیلی دوهفته‌ای تن داده نشد، اما یک دستورالعمل ناقض و ضعیفی توسط ستاد مقابله با کرونا ابلاغ شد که آن هم اجرا نمی‌شود. بنابراین در شرایطی که کرونا ویروس در پایتخت هر روز قربانی می‌گیرد، و میزان ابتلا به حد نگران‌ کننده‌ای رسیده‌ است، رعایت پروتکل‌ها از سوی کلیه سازمان‌ها و نهادها امر مهمی است که متاسفانه علیرغم تاکید مکرر،‌ شاهدیم که آنگونه که باید دستورالعمل‌های ضعیف کنترلی هم اجرا نمی شود.

خداکرمی تصریح کرد:‌توصیه دولت دورکاری حداقل 50 درصد نیروی انسانی است که بسیاری از دستگاه‌های خود دولت آن را نظیر وزارت راه و شهرسازی،‌ وزارت صمت، اجرا نمی‌کنند و شهروندان به آن معترض هستند. در شهرداری هم متاسفانه اوضاع به همین منوال است و یکی از مشکلاتی که امروز داریم، ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی است که دلیل اصلی آن عدم رعایت پروتکل‌های عمومی نظیر دورکاری و فاصله‌گذاری دستگاه‌هاست که کارمندان مجبور به حضور در محل کار هستند. نرفتن کارمندان به محل کار در شرایط فعلی فایده بیشتری برای کشور خواهد داشت. در شرایطی که برخی سازمان‌های زیر نظر شهرداری مانند بهشت زهرا و سازمان پسماند نمی‌توانند از دورکاری برخوردار شوند، شهرداری باید دورکاری در دیگر سازمان‌های خود را به صورت دقیق اجرا کند.

نکته بعدی این است که در شهرداری شاهدیم که هر روز یک برنامه افتتاحیه، بازدید و برنامه‌های مختلف حضوری طراحی می‌شود. این کار در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد؟‌ بهتر است که از پتانسیل رسانه‌ای استفاده کنید و پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شوند را با حداقل افراد افتتاح کنیم و به جای آن از از قدرت رسانه استفاده کنیم و خودمان به فاجعه دامن نزنیم. از طرفی شورا به تعطیلی دوهفته‌ای اصرار می‌ورزد و از طرف دیگر شهرداری مشکلاتی را برای کارمندانش ایجاد می‌کند.

بنابراین من به شهردار تهران تذکر می‌دهم که ضمن رعایت پروتکل‌ها در شهرداری،‌موارد تخطی دکرشده سایرنهادها را در ستاد مقابله با کرونا پیگیری کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟