ماجرای افشاکردن عشرتکده اشراف توسط ر.اعتمادی خبرنگار حوادث + فیلم
حجم ویدیو: 33.68M | مدت زمان ویدیو: 00:04:20

به گزارش گروه فرهنگی رکنا: اعتمادی بنیانگذار و سردبیر اولین مجله با مخاطب ویژه نسل جوان ایران بود. مجله جوانان از نشریات مؤسسه اطلاعات در سال های دهه چهل و پنجاه با سردبیری اعتمادی (۱۳۴۵–۱۳۵۹) به یکی از پرفروش‌ترین مجلات ایران تبدیل شد که فراتر از مرزهای ایران حتی در دیگر کشورهای فارسی‌زبان همانند افغانستان و تاجیکستان هواداران خود را داشت.
وی بیشتر کتاب‌هایش را با نام مستعار ر. اعتمادی به چاپ رسانده‌است. او بیشتر شهرت ادبی‌اش را به خاطر سوژه‌های داستان‌های خود دارد. 
ر. اعتمادی یکی از معدود رمان نویسان معاصر ایرانی است که چندین نسل جوان ایران علی‌رغم همه محدودیت‌های چاپ کتاب هایش، بسیاری از کتاب‌های او را خوانده‌اند و می‌شناسند.
رکنا برای معرفی این پیشکسوت و انتشار تجربیات وی به گفتگو با او پرداخت که شرح آن به صورت مکتوب و تصویری در 8 شب آینده و راس ساعت 21 منتشر خواهد شد.
ر.اعتمادی در خصوص تجربه های خود در زمینه حادثه Incident نگاری گفت: من خیلی اوقات همگام با پلیس Police و شاید جلوتر از آن ها بودم. ما در حال حاضر اصلا نمونه روزنامه نویسی حرفه ای در روزنامه های خودمان را نداریم، برای مثال همین ماجرای اختلاس ها که در حقیقت دولت و یا قوه قضائیه افشا می کند، یکی از این ها را روزنامه ها افشا نکرده است، به همین جهت است که دراین روزها روزنامه ها تعطیل می شوند و یا کسی آن ها را نمی خرد.
این روزنامه نگار پیشکسوت با اشاره به فروش کیهان و اطلاعات در گذشته بیان کرد: در آن دوره جمعیت ایران 30 میلیون بود و هر کدام از این دو روزنامه 160 تا 170 هزار به فروش می رسید.
وی با اشاره به یکی از تجربه های افشاگری خود در روزنامه اطلاعات گفت: در آن زمان اطلاع پیدا کردیم که یک خانمی یک عشرتکده مخصوص اشراف درست کرده است. من این قضیه را دنبال کردم و خبرهای آن را نوشتیم که بالاخره آن خانم دستگیر شد، در همان دوره هم در فرانسه روزنامه ها یک عشرتکده ای که مخصوص اشراف بود کشف کردند که خیلی سر و صدا کرد. من این رویه را پس از آنکه به مجله جوانان آمدم ادامه دادم و به همین جهت 400 هزار تیراژ پیدا کرد.
قسمت سوم این مصاحبه را فرداشب ساعت 21 در رکنا پیگری کنید.

قسمت های دیگر:

قسمت اول: جنجال "تویست داغم کن" در ایران / گفتگو با ر. اعتمادی + فیلم

قسمت دوم: ماجرای افشاکردن عشرتکده اشراف توسط ر.اعتمادی خبرنگار حوادث + فیلم

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تلاش ناکام افراد ناشناس برای آتش زدن یک مسجد در کرج

پایان تجمع مردم معترض به گرانی در امیرکبیر اصفهان

بهشت زهرا هم ضرر می داد!

افسانه با دوست شوهرش در خانه مجردی همخوابی می کرد

شلیک های مرگبار در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

تجمع اعتراضی در رجایی شهر کرج

این زن با 50 هزارتومان همراه می شد! + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

 

کدخبر: 403809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم حیدری
آیا این خبر مفید بود؟