آیا امکان کاشت مو برای زنان وجود دارد ؟

 

خانم‌ها به دلایل مختلف مثل تغییرات هورمونی،‌ افزایش سن، ژنتیک، استرس و ... ممکن است مستعد ریزش مو بوده و با این عارضه مواجه شوند. کاشت مو برای زنان یکی از موثرترین راهکارها برای درمان این مشکل است. اما شرایط، فرایند و نحوه کاشت مو در خانم‌ها همواره مورد بحث بوده و ما نیز این مطلب را به همین مسئله اختصاص داده‌ایم.

ریزش مو در زنان چگونه اتفاق می‌افتد؟

کاشت مو برای خانم‌ها به منظور درمان عوارض ناشی از آلوپسی آندورژنیک و سایر موارد مربوط به ریزش موی زنان صورت می‌گیرد. ریزش مو در زنان اغلب خود را با عقب رفتن خط رویش، طاسی شقیقه‌ها و نازک شدن موها در تاج سر نشان می‌دهد. این مسئله نهایتا به کم پشتی یا حتی طاسی سر در برخی قسمت‌ها منجر می‌شود. همانطور که گفتیم عوامل مختلفی بر ریزش مو تاثیرگذار است که تغییرات هورمونی، استرس، یائسگی، مصرف برخی داروها و آسیب‌های جسمی در خانم‌ها سرآمد است.

ریزش مو به دلیل تاثیر شدید آن بر ظاهر خانم‌ها و همچنین شیوع کمتر آن در این جنس، از اهمیت بسیار  بیشتری برخوردار است. به طوری که کم پشتی مو ممکن است بسیاری از مشکلات روحی و روانی و حتی افسردگی را برای خانم‌ها به همراه داشته باشد.

نحوه انجام کاشت موی زنان

فارغ از جنسیت زمانی که افراد با مشکل ریزش مو مواجه می‌شوند، در معرض راهکارهای متعددی قرار دارند. کاشت مو برای خانم‌ها نیز مثل مردان انجام می‌شود و در بسیاری از زیباجویان توانسته نتایج مطلوبی به جای بگذارد. کاشت مو در زنان توسط کلینیک‌های تخصصی و با روش‌های خاصی انجام می‌شود تا تاثیرات لازم را داشته باشد. خانم‌ها بهتر است قبل از کاشت مو در انتخاب کلینیک و پزشک مورد نظر خود دقت بیشتری به خرج دهند تا با مشکلات کمتری مواجه شده و نتایج قابل قبولی دریافت کنند.

کاشت مو برای زنان تفاوت ساختاری با کاشت مو آقایان ندارد. در این روش نیز از موهای طبیعی و بانک موی خود فرد برای پیوند مو به نواحی کم پشت استفاده می‌شود. مراحل کاشت مو به صورت زیر است:

  • در مرحله اول آمادگی برای کاشت مو صورت می‌گیرد و آزمایشات،‌ معاینات و مشاوره‌های لازم توسط پزشک انجام می‌شود. همچنین در روز عمل شرایط مناسبی برای کاشت مو ایجاد می‌شود تا فرد احساس راحتی کامل داشته باشد.
  • در مرحله بعد، پس از بی حسی ناحیه بانک مو با استفاده از بی حس کننده‌های موضعی برداشت فولیکول‌ها انجام می‌شود. از آنجایی که برای کاشت مو در خانم‌ها اغلب از تکنیک‌های جدید مثل FIT استفاده می‌شود، مرحله برداشت با دقت بالا و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود. برداشت مو در خانم‌ها باید به گونه انجام شود که از تراکم ظاهری ناحیه اهدا کننده کاسته نشود.
  • در مرحله سوم فولیکول‌های استخراج شده در محلول‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرند تا برای کاشت آماده شده و خالص شوند.
  • در نهایت فولیکول‌ها به صورت گرافت و با تکنیک‌های خاصی در نواحی کم پشت یا گیرنده کاشته می‌شوند. کاشت گرافت‌ها در تکنیک‌های مختلف با ابزارهای متفاوتی انجام می‌شود.

کاشت مو برای خانم ها

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت موی زنان و آقایان متفاوت است و اغلب در خانم‌ها کمتر است. البته هزینه‌های پیوند مو خانم‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به مقدار و ناحیه طاسی زیباجو اشاره کرد. برای محاسبه هزینه کاشت مو ابتدا می‌بایست مشخص شود که فرد به چه تعداد گرافت برای پیوند احتیاج دارد. سایر عواملی که بر هزینه کاشت مو تاثیر می‌گذارند شامل:

کلینیک و پزشک انتخابی

 پزشکان مختلف از نظر سطح تخصص،‌ تجربه و شهرت متفاوت‌اند به همین دلیل هزینه متفاوتی برای کاشت مو دریافت می‌کنند. همچنین اعتبار و محبوبیت کلینیک و حتی منطقه جغرافیایی آن بر هزینه کاشت مو موثر است. برای انتخاب پزشک و کلینیک باید دقت زیادی به خرج داده و سعی کنید در بهترین کلینیک کاشت مو اقدام کنید.

روش کاشت مو

 روشی که برای کاشت مو به کار می‌رود به دلیل استفاده از تجهیزات متفاوت و همچنین صرف زمان و دقت متفاوت بر هزینه کاشت مو موثر است. روش‌های مدرن و نوین کاشت مو که نیازمند صرف زمان بیشتری هستند هزینه بیشتری هم دارند.

به طور کلی باید توجه داشته باشید که کاشت مو در کلینیک‌های نامعتبر که از دستگاه‌ها و روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند و در محیطی غیر بهداشتی اقدام به جراحی می‌کنند اصلا منطقی نیست. کاشت مو در یک کلینیک معتبر و تحت نظارت پزشک متخصص و مجرب به شما کمک می‌کند از عوارض پیشگیری کرده و بهترین نتایج را کسب کنید.

کاندید مناسب کاشت مو

خانم‌هایی که به علل مختلف مثل کم خونی، تغییرات هورمونی، ژنتیک، عوارض دارو، تخمدان پلی کیستیک، یائسگی، مشکلات تیروئید، شیمی درمانی و ... دچار ریزش مو شده‌اند می‌توانند از کاشت مو استفاده کنند. ریزش مو ممکن است در خانم‌ها در هر سنی اتفاق بیفتد و فرد را درگیر مشکلات روحی کند. اما خبر خوب این است که محدودیت سنی برای کاشت موی زنان وجود ندارد و اغلب زنان کاندید مناسبی برای کاشت مو هستند؛ چرا که معمولا دارای ریزش مو با الگوی مشخص و بانک موی سالم و کافی هستند.

علاوه بر افرادی که آلوپسی آندروژنیک دارند، زنانی که به دلیل آلوپسی کششی، حوادث، سوختگی و جراحی پلاستیک قصد کاشت مو دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. اما اغلب خانم‌هایی که متقاضی کاشت مو هستند دچار نازکی و کم پشتی مو در نواحی از سر هستند.

مزایا و معایب کاشت مو

کاشت موی خانم‌ها مزایای بسیاری دارد و نتایج آن می‌تواند فرد را به طور کلی شگفت زده کند؛ به طوری که اغلب نتایج این روش کاملا طبیعی بوده و اصلا مشخص نیست که فرد کاشت مو انجام داده است. البته برای حصول نتایج خوب کاشت مو می‌بایست صبر و حوصله به خرج دهید و منتظر متراکم شدن موها بمانید؛ چرا که بعد از 3 تا 4 هفته موهای کاشته شده دچار ریزش می‌شوند که جای نگرانی نداشته و کاملا طبیعی است. پس از چند ماه موهای ریخته شده با الگوی رشد طبیعی رشد می‌کنند و تراکم پیدا می‌کنند.

به فاصله چند روز بعد از کاشت مو، محل ناحیه گیرنده دچار تورم و قرمزی خفیفی می‌شود که عارضه طبیعی کاشت مو بوده و پس از مدتی خود به خود رفع می‌شود. وجود دلمه‌هایی به خصوص در ناحیه گیرنده کاملا طبیعی بوده و با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بهبود می‌یابد. نتایج کاشت مو بعد از گذشت 12 ماه به ثبات رسیده و فرد می‌تواند با مراقبت‌ از موهای خود از آنها بهره ببرد. نتایج کاشت مو کاملا طبیعی و البته ماندگار بوده و اغلب زیباجویان از آن رضایت کامل دارند.

کدخبر: 914997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟