تورم سالانه قم 38.5 درصد اعلام شد/ پیش بینی 7.8 درصد رشد اقتصادی استان

به گزارش رکنا از قم؛ حسن نادری روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه  استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این اعتبارات بالغ بر  ۳۱۹ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۱ میلیارد تومان رسید.

وی ابراز داشت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان که برای طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده بود ۴۴۱ میلیارد تومان با ۷۵ درصد تخصیص بود و این اعتبار در سال‌جاری ۶۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده‌است.

وی گفت: تورم سالانه کل استان تا تیرماه امسال ۳۸.۵ درصد و  در کشور ۴۰.۵ درصد بوده‌است.

نادری ادامه داد: نرخ بیکاری فصل بهار در قم ۹.۴ درصد و میانگین کشوری آن ۹.۲ درصد بوده است و استان در این زمینه در رتبه بیستم کشور قرار دارد.

وی تامین آب آشامیدنی پایدار روستایی را از دیگر طرح های مهم در  دست اجرا در قم ذکر کرد و افزود: در قالب مجتمع آبرسانی تاکنون ۷۴ روستا با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی آبرسانی شده‌اند.

نادری احداث راه اصلی محور قم به کهک را دیگر طرح مهم استان قم ذکر کرد که به طول ۲۸ کیلومتر احداث می‌شود.

وی دراین رابطه افزود:  اعتبار تخصیص یافته به این طرح تاکنون ۵۴ میلیارد تومان بوده و طرح جزو مصوبات سفر رییس جمهور است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

به گفته وی در ایجاد فضاهای آموزشی در سال ۱۴۰۰، ۲۰‌واحد آموزشی با ۱۱۰‌کلاس درس و زیربنای ۲۲۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

نادری در ادامه سخنانش برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استان را یکی از نقش های نظارتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ذکر کرد و افزود: مدیریت و راهبری بودجه را نیز با نقشی نظارتی بر عهده داریم.هم چنین برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی از جمله ماموریت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم است.

نظری / قم

 

کدخبر: 817989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟