موج سواری که گنج سوار شد / شکارچی گنج را بشناسید + عکس

به گزارش رکنا، لی وبر که در رسانه‌های اجتماعی با نام «شکارچی گنج » شناخته می‌شود، از 15 سال قبل به جستجوی اشیاء عجیب و غریب غرق شده در رودخانه‌ها و کانال‌ها علاقمند شد.

20 سال پیش، موج سوار اهل سیدنی، لی وبر در حال غواصی در ساحل بود که متوجه تعدادی سکه در کف دریا شد. آقای وبر گفته است: «فکر کردم وای! این سکه‌ها اینجا چه کار می‌کنند؟ مقداری ماسه را کنار زدم و دیدم سکه‌های بیشتری آنجاست. گفتم خدایا، من باید یه فلزیاب پیدا کنم.»

 او که فوراً مجذوب سکه‌ها شده بود، از آن روز تا الان، ۱۵ سال را صرف جستجوی کانال‌ها و مزارع جهان کرده تا گنج بیابد و به کلکسیون جواهرات، پول، موتورسیکلت و یافته‌های دیگر خود بیفزاید.

آقای وبر که یافته‌هایش را در رسانه‌های اجتماعی با نام «شکارچی گنج» به اشتراک گذاشته، گفته است: «من قبلاً موج‌سواری بودم که به دنبال امواج بزرگ در سراسر جهان بودم. حالا به جای موج به دنبال گنج در سراسر جهان هستم.»

لی در یک سفر شکار گنج به هلند

لی در یک سفر شکار گنج به هلند

دو هفته پیش، این فروشنده پنل خورشیدی که حالا به شکارچی گنج تبدیل شده، وقتی گاوصندوق متعلق به یکی از اعضای یک خانواده سلطنتی را پیدا کرد، شگفت‌زده شد.

او با دوستانش برای ماهیگیری آهنربایی (وقتی آهنربای متصل به طناب به داخل آب پرتاب می‌شود) به مکانی نامشخص در خارج از کشور رفته بودند که با این یافته مواجه شدند. آقای وبر ۴۲ساله می‌گوید: «بدون شک شوکه شدیم.»

او پس از بیرون کشیدن گاوصندوق و باز کردن آن، کلکسیونی از پاسپورت‌های خارجی، مدارک، کلیدها، جعبه‌های خالی جواهرات و سایر وسایل شخصی را پیدا کرد. «ما نام روی پاسپورت را در گوگل جستجو کردیم و متوجه شدیم این پاسپورت‌ها متعلق به یک خانواده سلطنتی است.»

آقای وبر که به دلیل تحقیقات جاری پلیس نمی‌تواند فاش کند گاوصندوق متعلق به کدام خانواده سلطنتی است گفته است که در نهایت مالک گاوصندوق را در شبکه‌های اجتماعی ردیابی کرده است تا وسایل شخصی را به او بازگرداند. من از طریق فیس‌بوک با او تماس گرفتم و پرسیدم، «آیا شما عضوی از خانواده سلطنتی هستید؟» و آن‌ها گفتند: «بله». این یک شوک بزرگ بود. «فکر کنم به او گفتم: پس جواهرات تاج را پیدا کردم و هر دو خندیدیم.»

گنجی به ارزش هزاران دلار

این تنها یکی از صدها گاوصندوقی بود که آقای وبر در کانال‌های سرتاسر جهان پیدا کرده بود که برخی از آن‌ها توسط مجرمان غارت و رها شده بودند.

نمونه‌ای ممتاز از یافته‌های آقای وبر

نمونه_ای ممتاز از یافته_های آقای وبر

آنچه درون گاوصندوق‌ها پنهان شده همیشه حالتی رازآلود دارد. درون برخی از آن‌ها کارت‌های اعتباری، سوئیچ ماشین و سکه است، در حالی که برخی دیگر خالی هستند. «در یک گاوصندوق ما یک کلکسیون سکه با یک سکه نقره‌ای بزرگ متعلق به دهه ۱۷۰۰ پیدا کردیم.»

بار دیگر، آقای وبر به گاوصندوقی برخورد می‌کند که بزرگی‌اش او را وادار به استفاده از جرثقیل می‌کند تا آن را از کانالی در آمستردام، جایی که در حال حاضر زندگی می‌کند، بیرون بیاورد. داخل آن کلکسیونی از سکه‌های یادبود بود که آقای وبر آن را به پلیس تحویل داد.

ارزشمندترین یافته آقای وبر تاکنون جواهراتی به ارزش ۵۰۰۰ دلار بوده است که از کرواسی، فرانسه، ایتالیا، استرالیا و هلند جمع‌آوری شده‌اند. کل یافته‌های او که شامل هزاران اقلام از جمله تفنگ‌های دهه ۱۸۰۰، چاقوهای دهه ۱۶۰۰ و گلوله‌های توپ و همینطور اقلام مدرن از جمله موتور سیکلت، تلفن و گوپرو می‌شود، ده‌ها هزار دلار ارزش دارند.

با این حال، آقای وبر کلکسیون یافته‌هایش را نمی‌فروشد. یافته مورد علاقه او یک سکه طلای نوبل رز متعلق به دهه ۱۶۰۰ است. او از طریق رسانه‌های اجتماعی کسب درآمد می‌کند و یافته‌هایش را برای کلکسیونش نگه می‌دارد، آن‌ها را می‌بخشد یا نگه می‌دارد به این امید که آن‌ها را به صاحب واقعی‌شان بازگرداند.

یکی از موتورسیکلت‌هایی که وبر در طول سال‌ها پیدا کرده است

یکی از موتورسیکلت_هایی که وبر در طول سال_ها پیدا کرده است

آقای وبر در طول ۱۵ سالی که به عنوان شکارچی گنج مشغول به کار بوده است، به یافتن اقلام مشکوک به استفاده در فعالیت‌های مجرمانه نیز کمک کرده است.

«اگر چیزی مشکوکی پیدا کنیم، آن را بیرون می‌کشیم و در همان آبی که آن را پیدا کرده‌ایم نگه می‌داریم تا پلیس بیاید و آزمایش DNA روی آن‌ها انجام دهد… آن‌ها از شنیدن خبر یافته‌های ما واقعاً خوشحال می‌شوند.»

آقای وبر نمی‌داند آیا یافته‌هایش به حل معماهای جنایی کمک کرده است یا نه. او می‌گوید این روزها جنایتکاران در مود مکان دفن شواهدشان بیش از قبل فکر می‌کنند.

لی وبر

لی وبر در شبکه‌های اجتماعی گفته است: «ماهیگیری با آهنربا در بلژیک یک ماجراجویی دیوانه‌کننده بود.»

این ماجراجو که شغل رویایی‌اش را یافته است، پیامی روشن برای علاقمندان به این کار دارد: «گنج‌هایی در انتظار کشف شدن هستند، فقط کافیست بیرون بروید و جستجو کنید. احتمالا از آنچه پیدا خواهید کرد شگفت‌زده می‌شوید. ماجراهای زیادی در این کار پیش می‌آید، می‌توانید کانال‌ها را تمیز کنید و کمی از تاریخ درس بگیرید».

مترجم: زهرا ذوالقدر / منبع: فرادید

کدخبر: 935688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟