ببینید / گنجینه جواهرات 2400 ساله + عکس

به گزارش رکنا، یک گنجینه جواهرات دیگر با قدمتی 2400 ساله در بلغارستان کشف شد. با گذشت حدود یک ماه از کشف گنجینه‌ای شامل ده‌ها سکه طلا و نقره در محوطه تاریخی مشهور «پرپرکیون» بلغارستان، روز پنجشنبه در جریان یک پروژه کاوش باستان‌شناسی یک گنجینه جواهرات دیگر با قدمتی 2400 ساله کشف شد.

 این گنجینه در محوطه‌ای تاریخی در در نزدیکی روستای تاریخی «وشتاری» در شمال غربی شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان کشف شده و شامل جواهرات تاریخی ارزشمند از جمله النگو، گردنبند، انگشتر است.

کشف این گنجینه در شرایطی صورت می‌گیرد که در روزهای پایانی ماه سپتامبر نیز در جریان یک پروژه کاوش باستان‌شناسی به سرپرستی پروفسور «نیکلای اورچاروف» که از او به عنوان «ایندیانا جونز» بلغارستان نام برده می‌شود، گنجینه‌ای شامل ده‌ها سکه طلا و نقره کشف شد.

هرچند بلغارستان کشوری غنی از نظر داشتن محوطه‌های تاریخی است، اما بیش‌تر محوطه‌های این کشور بدون حفاظت به حال خود رها و به منبع درآمد قاچاقچیان آثار تاریخی تبدیل شده‌اند.

کارشناسان برآورد کرده‌اند در بلغارستان بین 30 تا 33 هزار نفر به کاوش غیرقانونی در محوطه‌های تاریخی و قاچاق آثار کشف‌شده مشغول هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

منبع: فرادید

کدخبر: 921815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟